Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εφαρμογή της μικτής μάθησης (blended learning) στην τριτοβάθμια λογιστική εκπαίδευση και η επίδρασή της στις επιδόσεις και την ικανοποίηση των φοιτητών

dc.contributor.advisorΑσωνίτου, Σοφία
dc.contributor.authorΚοτταρά, Χαρά
dc.date.accessioned2024-08-09T10:37:22Z
dc.date.available2024-08-09T10:37:22Z
dc.date.issued2024-06-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7331
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7163
dc.description.abstractΟι οργανισμοί, εργοδότες και επαγγελματίες του λογιστικού κλάδου τις τελευταίες δεκαετίες, εστιάζουν στο ζήτημα της ευθυγράμμισης των πανεπιστήμιων με την αγορά εργασίας. Οι προκλήσεις αυτές δεν άφησαν ανεπηρέαστους τους διδάσκοντες μαθημάτων λογιστικής, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις των φοιτητών του 21ου αιώνα, δημιουργώντας τις συνθήκες για την αναζήτηση και εφαρμογή καλύτερων μεθόδων διδασκαλίας. Η οργάνωση της διδασκαλίας και μάθησης έχει τεθεί σε ένα νέο πλαίσιο μέσα από πανδημικές κρίσεις όπως η covid-19 με την υιοθέτηση μικτών διδακτικών προσεγγίσεων. Το ενδιαφέρον για όλα αυτά τα ζητήματα ώθησε την ερευνήτρια με βιωματικό τρόπο να εκπονήσει την παρούσα διατριβή, η οποία εστιάζει στην εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας. Διερευνήθηκαν τα μαθησιακά αποτελέσματα/επιδόσεις, η ικανοποίηση, το επίπεδο εγκατάλειψης, ο βαθμός εμπλοκής των φοιτητών και η αποτελεσματικότητα της μικτής διδασκαλίας. Η προσέγγιση και ο σχεδιασμός της έρευνας είναι ημί-πειραματικού τύπου, με την εθελοντική συμμετοχή 30 φοιτητών στην πειραματική τάξη και 30 στην ομάδα ελέγχου. Διεξήχθη κατά το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2023, στη Σχολή Διοικητικών Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στο μάθημα της Προχωρημένης Χρηματοοικονομικής Λογιστικής. Ακολουθήθηκε μικτός μεθοδολογικός σχεδιασμός, για τη συλλογή των δεδομένων σχεδιάστηκαν επιστημονικά εργαλεία όπως, το τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων, το ερωτηματολόγιο, το έντυπο παρατηρήσεων και οι ατομικές συνεντεύξεις των φοιτητών. Χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο Κοινότητας της Διερεύνησης και διαπιστώθηκε πως η εκπαιδευτική τους εμπειρία σχετίζεται με την κοινωνική, γνωστική και διδακτική παρουσία, καθώς τους οδήγησε σε μια πιο βιωματική και αναστοχαστική μαθησιακή εξερεύνηση, δίνοντας κίνητρα και αυτονομία. Σημαντικά ευρήματα αποτελούν οι συσχετίσεις στα ατομικά χαρακτηριστικά των φοιτητών της πειραματικής τάξης με τις γνώσεις και δεξιότητες. Εντοπίστηκε σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δυο τάξεις, καθώς οι φοιτητές της μικτής τάξης ένιωσαν μεγαλύτερη ικανοποίηση, απέκτησαν πιο βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα και διατηρήθηκαν στο μάθημα, έχοντας έντονη εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της διατριβής συνεισφέρουν σε τέσσερα επιστημονικά επίπεδα. Στο θεωρητικό, εντοπίστηκε στα μικτά περιβάλλοντα μάθησης υψηλότερο επίπεδο καταλληλότητας μέσα από το μίγμα της θεωρίας του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού και του συνδεσιασμού. Σε επίπεδο πολιτικών, αναδείχθηκαν οι διαδικασίες μεταρρυθμίσεων υιοθετώντας την μικτή διδακτική προσέγγιση η οποία συνδέεται άμεσα με τον τέταρτο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης στην εκπαίδευση SDG 4, μέσα από την προώθηση των κατάλληλων μέτρων που σχετίζονται με την διασφάλιση της ποιότητας στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Στο μεθοδολογικό επίπεδο, η εστίαση αφορά τα επιστημονικά πεδία που χρησιμοποιήθηκαν για την τριγωνοποίηση τριών κατηγοριών: μεθοδολογίας, θεωρίας και δεδομένων που προέκυψαν από τις επτά διαφορετικές πηγές-μεθοδολογικά εργαλεία. Σε επίπεδο εφαρμογής συνέβαλε με την ανάδειξη των ζητημάτων της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής για επαναχρησιμοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού, με την προοπτική υλοποίησης στρατηγικών μικτής διδασκαλίας και την υιοθέτηση των καλών πρακτικών μέσα από συνέργιες της ακαδημαϊκής, της ερευνητικής κοινότητας με κυρίαρχο στόχο την προαγωγή της λογιστικής εκπαίδευσης.el
dc.format.extent557el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜικτή μάθησηel
dc.subjectΤριτοβάθμια λογιστική εκπαίδευσηel
dc.subjectΠανεπιστημιακή Παιδαγωγικήel
dc.subjectΜαθησιακά αποτελέσματαel
dc.subjectΙκανοποίηση φοιτητώνel
dc.subjectΕγκατάλειψη σπουδώνel
dc.subjectΦοιτητέςel
dc.titleΗ εφαρμογή της μικτής μάθησης (blended learning) στην τριτοβάθμια λογιστική εκπαίδευση και η επίδρασή της στις επιδόσεις και την ικανοποίηση των φοιτητώνel
dc.title.alternativeThe application of blended learning in higher accounting education and the effect on student performance and satisfactionel
dc.typeΔιδακτορική διατριβήel
dc.contributor.committeeΤουρνά-Γερμανού, Ελένη
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIn recent decades, organizations, employers, and professionals in the accounting sector have focused on aligning universities with the labor market. This challenge has directly impacted accounting instructors, taking into consideration the needs of 21st-century students, and creating conditions for searching and applying better teaching methods. The organization of teaching and learning has been redefined through pandemic crises Covid-19 with the adoption of blended learning approaches. This interest led the researcher to conduct this dissertation in an experiential way, focusing on the application of modern teaching methods. The study investigated the learning outcomes/performance, satisfaction, student retention level, and the effectiveness of blended teaching. The research approach and design are quasi-experimental, involving the voluntary participation of 30 students in the experimental group and 30 in the control group. Conducted during the spring semester of the 2023 academic year at the School of Administrative, Economics and Social Sciences, department of Business Administration-University of West Attica, in the Advanced Financial Accounting course. A mixed methodological design was followed, with scientifically designed tools such as knowledge and skills tests, questionnaires, observation forms, and individual student interviews. The Community of Inquiry model was used, and it was found that their educational experience is related to social, cognitive, and teaching presence, leading to a more experiential and reflective learning exploration, giving motivation and autonomy. Significant findings include correlations in the individual characteristics of students in the experimental class with their knowledge and skills. A significant difference was found between the two classes, as students in the blended class felt greater satisfaction, achieved better learning outcomes, and were retained in the course, having intense engagement in the educational process. Additionally, the results of the dissertation contribute to four scientific levels: Theoretically, higher suitability levels were identified in blended learning environments through the mix of social constructivism and connectivism. At the policy level, it highlighted how important reform processes are to increase the rate of sustainable development, through the promotion of appropriate measures related to quality assurance and sustainability in academic institutions. Methodologically, the focus was on the scientific fields used for triangulating three categories: methodology, theory, and data emerging from seven different sources-methodological tools. At the application level, it contributed by highlighting issues of university pedagogy for the reuse of educational material, with the prospect of implementing mixed teaching strategies and adopting good practices through synergies of the academic, research community with the main goal of promoting accounting education.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές