dc.contributor.advisor | Τσιρίμπα, Αθηνά | |
dc.contributor.author | Αλεξοπούλου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2021-07-06T10:46:28Z | |
dc.date.available | 2021-07-06T10:46:28Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/734 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-585 | |
dc.description.abstract | Η ιστορία των θαλάσσιων μεταφορών χαρακτηρίζεται από ατυχήματα πλοίων με καταστροφικές συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή και το θαλάσσιο περιβάλλον. Σε απάντηση σε αυτά τα καταστροφικά ατυχήματα, όλο και περισσότερες νέες απαιτήσεις και τροποποιήσεις των υφιστάμενων κανονισμών για τις ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές εισήχθησαν από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO). Το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων συμβαίνουν στα φορτηγά πλοία. Το ποσοστό των ατυχημάτων των φορτηγών πλοίων στην Ε.Ε ανέρχεται στο 44,7% για την χρονική περίοδο 2011 έως 2019. Μεταξύ 2273 γεγονότων ατυχημάτων που σχετίζονται με φορτηγά πλοία, το ανθρώπινο σφάλμα είναι το πιο συχνό φαινόμενο (68,6%). Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι να καταγραφούν τα θαλάσσια ατυχήματα των φορτηγών πλοίων την τελευταία 10ετία στην Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και παγκόσμια και να συγκριθούν. Θα δίνει συλλογή δεδομένων από επιστημονικά άρθρα, βιβλιογραφικές και ερευνητικές μελέτες στο διαδίκτυο. Καθώς και συλλογή πληροφοριών και διαθέσιμων στατιστικών δεδομένων για θαλάσσια ατυχήματα και καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης από τους επίσημους ιστότοπους Διεθνών Οργανισμών, Αρχών και Υπηρεσιών Ασφαλείας.
Θα διερευνηθεί πιθανή συσχέτιση της αιτίας του ατυχήματος με άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών. Θα αναζητηθούν παράγοντες που αφορούν είτε το πλοίο είτε το ατύχημα (είδος ατυχήματος) οι οποίοι, ενδεχομένως, συνδέονται με την τάση ενός ναυτικού ατυχήματος να προκληθεί από ανθρώπινο παράγοντα, μηχανική βλάβη, από εξωτερικούς παράγοντες όπως καιρικές συνθήκες ή άλλα αίτια. Ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα και των Νέων Τεχνολογιών στα θαλάσσια ατυχήματα, είναι καθοριστικός για την πρόβλεψη την μείωση ή και την αποφυγή του εν λόγω ατυχήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια περιγραφική ανάλυση στατιστικής γενικά, δεν μπορεί να αποδείξει μια σχέση μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος, είναι σε θέση όμως να δείξει και να αναδείξει το κατά πόσο οι διάφορες μεταβολές στους ρυθμούς ατυχημάτων είναι συστηματικές ή αποκλειστικά τυχαίες. | el |
dc.format.extent | 83 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Έκτακτες ανάγκες | el |
dc.subject | Φορτηγά πλοία | el |
dc.subject | Marine accidents | el |
dc.subject | Cargo ships | el |
dc.subject | Emergencies | el |
dc.title | Ναυτικά ατυχήματα και έκτακτες καταστάσεις σε φορτηγά πλοία | el |
dc.title.alternative | Maritime accidents and emergencies on cargo ships | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Nikitakos, Nikitas | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | The history of maritime transport is characterized by shipwrecks with devastating consequences for human life and the marine environment. In response to these catastrophic accidents, more and more new requirements and modifications to existing regulations for safe maritime transport have been introduced by the International Maritime Organization (IMO). The largest percentage of accidents occurs on cargo ships. The rate of cargo ship accidents in the EU is 44.7% for the period 2011 to 2019. Among 2273 accidents involving cargo ships, human error is the most common phenomenon (68.6%). The objective of this work is to record the maritime accidents of cargo ships in the last 10 years in Greece, in Europe and worldwide and to compare. It will collect data from scientific articles, literature and research studies on the internet. Αs well as the collection of information and available statistics on maritime accidents and emergencies from the official websites of International Organizations, Authorities and Safety Services. A possible correlation between the cause of the accident and other factors affecting maritime safety will be investigated. Factors related to either the ship or the accident (type of accident) that may be related to the tendency of a maritime accident to be caused by human, mechanical damage, external factors such as weather or other causes will be sought. The role of the human factor and New Technologies in maritime accidents, is crucial for predicting the reduction or prevention of this accident.
It deserves it is marked that a descriptive analysis of statistics as generally speaking, it cannot prove a relation between cause and result, it is in position however of showing and of electing how much the various changes in the rhythms of accidents are systematic or exclusively accidental. | el |