Erasmitis concept store: Σχεδιάζοντας έναν βιωματικό χώρο λιανικής για φοιτητές Erasmus
Erasmitis concept store: Designing an experiential retail store for Erasmus students
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Μπιρμπίλη, Γεωργία
Ημερομηνία
2024-09-18Επιβλέπων
Ρωμούδη, ΕλένηΦωκίδου, Θεοδοσία
Λέξεις-κλειδιά
Concept store ; Βιωματικό λιανικό εμπόριο ; Μεταβαλλόμενες κατασκευές ; Erasmus+ ; Φοιτητές Erasmus ; Οπτική ταυτότηταΠερίληψη
Τα καταστήματα λιανικού εμπορίου είναι ένας συνεχώς αναπτυσσόμενος τομέας, που ακολουθεί τις τάσεις και προσαρμόζεται στις νέες καινοτομίες. Τώρα πια τα καταστήματα έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα εργαλείων που μπορούν να τα κάνουν να ξεχωρίζουν στην αγορά και να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες τους. Στα concept stores η καταναλωτική εμπειρία βρίσκεται στο επίκεντρο, δεν είναι απλώς καταστήματα αγορών, αλλά προορισμοί που προσφέρουν έναν μοναδικό συνδυασμό προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειριών. Ο σχεδιασμός τους προκύπτει μέσα από την μελέτη των χαρακτηριστικών της καταναλωτικής ομάδας στην οποία απευθύνονται και στοχεύει στην προσφορά υπηρεσιών που ανταποκρίνονται πλήρως στις προσωπικές τους ανάγκες και προτιμήσεις. Τα concept stores προσπαθούν να δημιουργήσουν μια στενή σχέση με τους πελάτες τους, προσφέροντάς τους εξατομικευμένες υπηρεσίες και διοργανώνοντας εκδηλώσεις που ενισχύουν την αίσθηση της κοινότητας.
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αρχικά, μέσα από τη βιβλιογραφική μελέτη προσδιορίζονται τα βασικά χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των concept stores υπό το πρίσμα του σχεδιασμού τους, ώστε να προσδιοριστούν τα στοιχεία που τα διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα είδη καταστημάτων λιανικής. Στη συνέχεια ακολουθεί case study με θέμα το σχεδιασμό του συνολικού προγράμματος για ένα concept store στην Αθήνα. Μελετάται και σχεδιάζεται η επωνυμία και η συνολική παραστατική του εικόνα που περιλαμβάνει το λογότυπο, τον εσωτερικό χώρο, μια σειρά επώνυμων προϊόντων, τη συσκευασία και άλλες εφαρμογές. Επιπλέον, μελετώνται και μοντελοποιούνται πρωτότυπες βιωματικές εμπειρίες σχετικές με το concept και το καθορισμένο στοχοθετημένο κοινό. Κατά το σχεδιασμό του δίνεται έμφαση στην ένταξη μεταβαλλόμενων κατασκευών στο χώρο και στη δημιουργία μίας ιδιαίτερης οπτικής ταυτότητας που εφαρμόζεται τόσο στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο, όσο και στα προϊόντα προς πώληση.
Το concept store απευθύνεται σε εξερχόμενους φοιτητές Erasmus, αλλά και σε Έλληνες φοιτητές που ενδιαφέρονται για πολυπολιτισμικές εμπειρίες. Προσφέρει μία αποκλειστική σειρά προϊόντων σχεδιασμένων για τους φοιτητές Erasmus, αλλά και προϊόντα από συλλογές Ελλήνων σχεδιαστών που ταιριάζουν με το concept. Στο χώρο διοργανώνονται διαφορετικά είδη εκδηλώσεων, θεματικών βραδιών, διαγωνισμών και workshops. Στόχος του concept store είναι να αποτελεί σημείο συνάντησης και συναναστροφής για τους φοιτητές Erasmus και να εμπλουτίζει την παραμονή τους στην Αθήνα με ξεχωριστές εμπειρίες.
Περίληψη
Retail stores are a constantly developing industry, which is following the trends and adapting to new innovations. Nowadays, the stores have a plethora of tools at their disposal that can make them stand out and provide their customers with unique experiences. In concept stores, the customer experience is the main focus. They're not just simple retail stores, but destinations offering a unique combination of products, services and experiences. Their design results from researching the characteristics of the target group they are addressing, and they are aiming to provide services that deliver fully to their personal needs and preferences. Concept stores strive to create a strong bond with their customers, offering them individualized services and organizing events that are enhancing a sense of community.
In this thesis, the basic characteristics and unique features of concept stores are initially identified through a literature review, with a focus on their design, in order to determine the elements that differentiate them from other types of retail stores. Following this, a case study is conducted on the design of a comprehensive program for a concept store in Athens. The study includes the design and branding of the store's overall visual identity, which encompasses the logo, interior space, a range of branded products, packaging, and other applications. Additionally, original experiential experiences related to the concept and the targeted audience are studied and modeled. Emphasis is placed on incorporating adaptable structures within the space and creating a distinct visual identity that is applied to both the interior and exterior of the store, as well as to the products for sale.
This concept store is addressing outgoing Erasmus students, but also Greek students that are interested in multicultural experiences. It's offering an exclusive array of products especially designed for Erasmus students, as well as products from Greek designers' collections that match the concept. There are different types of events, theme cocktail nights, competitions and workshops taking place on site, since the main goal of the concept store is to become a meeting point for Erasmus students and to enrich their stay in Athens with unforgettable experiences.