Show simple item record

Σχέση γλωσσικής ανάπτυξης και μουσικών δεξιοτήτων σε νήπια 18 - 36 μηνών

dc.contributor.advisorΠαπαηλιού, Χριστίνα
dc.contributor.authorΠαγώνη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2024-09-23T06:44:28Z
dc.date.available2024-09-23T06:44:28Z
dc.date.issued2024-07-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7447
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7279
dc.description.abstractΣκοπός: Η παρούσα έρευνα επιχειρεί μια αρχική διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα σε πρώιμες μουσικές δεξιότητες και δεξιότητες παραγωγής γλώσσας. Μέθοδος: Συμμετείχαν 52 βρέφη και νήπια (30 αγόρια και 22 κορίτσια) ηλικίας 17-36 μηνών (Μ = 29.1 μήνες) που δεν παρουσίαζαν αισθητηριακά προβλήματα και προέρχονταν από αμιγώς ελληνόφωνες οικογένειες. Το 86% παρακολουθούσε κέντρο αγωγής και φροντίδας. Οι μητέρες συμπλήρωσαν το Εργαλείο Επικοινωνιακής Ανάπτυξης - Λέξεις και Προτάσεις, το οποίο αξιολογεί μεταξύ άλλων το παραγωγικό λεξιλόγιο και την ικανότητα παραγωγής προτάσεων καθώς και ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις μουσικές δεξιότητες σε επίπεδο αντίληψης και έκφρασης. Αποτελέσματα: Οι δεξιότητες μουσικής αντίληψης ήταν καλύτερες σε σύγκριση με τις δεξιότητες μουσικής έκφρασης αλλά οι μεταβολές που παρουσίασαν κατά την περίοδο της μελέτης ήταν οριακά στατιστικά σημαντικές, ενώ οι δεξιότητες μουσικής έκφρασης παρουσίασαν στατιστικά σημαντική ανάπτυξη. Δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων ως προς τις μουσικές δεξιότητες ούτε σε επίπεδο αντίληψης ούτε σε επίπεδο έκφρασης. Διαπιστώθηκε ότι όσο μικρότερη ήταν η ηλικία έναρξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αντικείμενα αλλά και εκφοράς της πρώτης λέξης, τόσο καλύτερες ήταν οι δεξιότητες μουσικής έκφρασης. Οι μουσικές δεξιότητες δεν παρουσίασαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τη διάρκεια παρακολούθησης παιδικού σταθμού ή το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας. Επίσης, όσο μεγαλύτερο το μέγεθος του λεξιλογίου σε διαφορετικές κατηγορίες λέξεων (ήχοι, ουσιαστικά, πρόσωπα, δηλωτικά και λέξεις κλειστής τάξης) αλλά και όσο πιο περίπλοκες προτάσεις τόσο καλύτερες και οι δεξιότητες μουσικής έκφρασης. Ωστόσο, παρόμοιες συσχετίσεις δεν παρατηρήθηκαν ανάμεσα στη γλωσσική ανάπτυξη και τις δεξιότητες μουσικής αντίληψης. Συζήτηση: Η συζήτηση επικεντρώνεται στους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων σε βρέφη και νήπια. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές απόψεις, οι σύγχρονες θεωρίες υποστηρίζουν ότι διαφορετικές μορφές έκφρασης, όπως η μουσική και η γλώσσα εκπορεύονται από ένα ενιαίο σύστημα επικοινωνίας, το οποίο βασίζεται στην ανάπτυξη ρυθμικών δεξιοτήτων.el
dc.format.extent30el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.subjectΜουσικές δεξιότητεςel
dc.subjectΠαραγωγήel
dc.subjectΒρέφοςel
dc.titleΣχέση γλωσσικής ανάπτυξης και μουσικών δεξιοτήτων σε νήπια 18 - 36 μηνώνel
dc.title.alternativeRelationship between language development and musical skills in infants aged 18 - 36 monthsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΠετρογιάννης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.committeeΝαυρίδη, Ευανθία
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedAim: The present study attempts to investigate the relationship between early music skills and language production skills. Methods: 52 infants and toddlers (30 boys and 22 girls) aged 17-36 months (M = 29.1 months) without sensory problems and coming from pure Greek-speaking families participated. 86% attended an education and care centre. Mothers completed the Communication Development Tool - Words and Suggestions, which assesses, among other things, productive vocabulary and sentence production skills, as well as a questionnaire on perceptual and expressive musical skills. Results: Music perception skills were better compared to music expression skills but the changes over the study period were marginally statistically significant, while music expression skills showed statistically significant growth. No statistically significant differences were observed between genders in musical skills at either the perceptual or expressive level. It was found that the younger the age of onset of interest in objects and the age of uttering the first word, the better the musical expression skills were. Musical skills did not show a statistically significant correlation with the duration of kindergarten attendance or the mother's educational level. Also, the larger the vocabulary size in different word categories (sounds, nouns, persons, declaratives and closed class words) and the more complex sentences, the better the musical expression skills. However, similar correlations were not observed between language development and music perception skills. Discussion: The discussion focuses on the factors that influence the development of musical skills in infants and toddlers. Contrary to traditional views, contemporary theories argue that different forms of expression such as music and language emanate from a single communication system based on the development of rhythmic skills.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές