Valie Export & Carolee Schneemann. Η Φεμινιστική Επιτελεστική Τέχνη των Δεκαετιών 1960-1970 ως Φωτογραφική Αναπαράσταση
Valie Export & Carolee Schneemann. Feminist Performance art of the 1960s and 1970s as Photographic Representation
Λέξεις-κλειδιά
Performance art ; VALIE EXPORT ; Carolee Schneemann ; Επιτελεστική τέχνη ; Φεμινιστική τέχνη ; Ιστορία τέχνηςΠερίληψη
Η έρευνα μελετά τις φωτογραφικές αναπαραστάσεις επιτελεστικής τέχνης και αφορά τη
μελέτη περιπτώσεων έργων της VALIE EXPORT και της Carolee Schneemann.
Λαμβάνονται υπόψη θεωρίες για τη φεμινιστική τέχνη, τη φωτογραφία και το
μεταμοντερνισμό προκειμένου να βγουν συμπεράσματα που αφορούν τη σχέση της
φωτογραφίας με τα έργα. Μελετάται η φωτογραφία ως ντοκουμέντο των έργων καθώς
και η επιτελεστική τέχνη που πραγματοποιήθηκε με μοναδικό σκοπό να φωτογραφηθεί.
Αναφέρονται περιπτώσεις στις οποίες το performance πραγματοποιήθηκε και η
καταγραφή του πραγματοποιήθηκε έπειτα και επίσης εικόνες που αφορούν τη διάδραση
των έργων με το κοινό. Η ερμηνεία της σχέσης των εικόνων με την εκάστοτε
performance γίνεται τόσο με τη βοήθεια των κειμένων των ίδιων των καλλιτέχνιδων όσο
και των αντικρουόμενων θεωριών που υπάρχουν διαθέσιμες γύρω από την φωτογραφική
καταγραφή της επιτελεστικής τέχνης. Φαίνεται πως μία συγκεκριμένη θεωρητική βάση
δεν μπορεί να ερμηνεύσει την σχέση αυτή και πως κάθε περίπτωση έργου πρέπει να
αντιμετωπίζεται ανάλογα την εποχή, τον τόπο, τον θεατή και την πρόθεση της
καλλιτέχνιδας.