Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εγκυρότητα και αξιοπιστία ψηφιακών εργαλείων εικονικής πραγματικότητας και αθλητικός φυσικοθεραπευτής

dc.contributor.advisorPAPANDREOU, MARIA
dc.contributor.advisorPlakoutsis, George
dc.contributor.authorΓεράκης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΤαραξίδης, Ευστάθιος
dc.date.accessioned2024-09-30T10:53:15Z
dc.date.available2024-09-30T10:53:15Z
dc.date.issued2024-09-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7510
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7342
dc.description.abstractΗ αθλητική φυσικοθεραπεία αποτελεί απαραίτητο πυλώνα στον τομέα του αθλητισμού, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ τραυματισμού και αποκατάστασης, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την αθλητική απόδοση. H αθλητική αξιολόγηση είναι το πρώτο και βασικότερο συστατικό στην δημιουργία ενός πλάνου αποκατάστασης για έναν αθλητή. Από νεότερες μελέτες φαίνεται πως η διαδραστική τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας μπορεί να ωφελήσει την αξιολόγηση στην αθλητική φυσικοθεραπεία καθώς μπορεί να προσομοιώσει διάφορες ακουστικές και οπτικές πληροφορίες που μιμούνται σενάρια πραγματικής ζωής και αθλήματα. Ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσει μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας εάν τα εργαλεία αξιολόγησης της επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας (VR) έχουν την απαραίτητη εγκυρότητα και αξιοπιστία έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από τον αθλητικό φυσικοθεραπευτή. Σύμφωνα με τις μελέτες που συμπεριλήφθηκαν η επαυξημένη εικονική πραγματικότητα χρησιμοποιώντας παιχνίδια ή ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο αποτελεί μια έγκυρη και αξιόπιστη διαδικασία αξιολόγησης των μετρήσεων που λαμβάνονται κατά την αθλητική φυσικοθεραπεία. Ειδικότερα, μελετήθηκαν κάποια από τα πιο διαδεδομένα ψηφιακά εργαλεία εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιούνται από τους αθλητικούς φυσικοθεραπευτές και περιεγράφηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και η εφαρμογή τους ως προς τη λήψη πληροφοριών σε διάφορες μεθοδολογικές διαδικασίες. Συνολικά τρία εργαλεία VR επιλέχθηκαν για περαιτέρω διερεύνηση: 1) Το NINTENDO Wii Fit, 2) To XBOX ή MICROSOFT KINECT και 3) το σύστημα TRAZER. Στη συνέχεια, δόθηκαν σχετικές πληροφορίες μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικές με την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των εργαλείων αυτών σε αθλητικό και γενικό πληθυσμό. Εν κατακλείδι, μέσα από τα άρθρα που επιλέχθηκαν το Kinect και το Nintendo Wii fit φάνηκαν να έχουν την καλύτερη εγκυρότητα και αξιοπιστία ενώ για το Trazer οι πληροφορίες δεν ήταν τόσο ακριβείς.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΑθλητική φυσικοθεραπείαel
dc.subjectΕγκυρότηταel
dc.subjectΑξιοπιστίαel
dc.subjectΕικονική πραγματικότηταel
dc.titleΕγκυρότητα και αξιοπιστία ψηφιακών εργαλείων εικονικής πραγματικότητας και αθλητικός φυσικοθεραπευτήςel
dc.title.alternativeValidity and reliability of virtual reality digital tools in sports physiotherapyel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeePAPANDREOU, MARIA
dc.contributor.committeeKrekoukias, Georgios
dc.contributor.committeeMoutzouri, Maria
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φυσικοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedSports physiotherapy is an essential pillar in the field of athletics, acting as a bridge between injury and recovery while simultaneously enhancing athletic performance. Sports assessment is the first and most fundamental component in creating a rehabilitation plan for an athlete. Recent studies suggest that the interactive technology of virtual reality can benefit assessment in sports physiotherapy as it can simulate various auditory and visual information that mimic real-life scenarios and sports. The aim of this paper is to investigate through a review of the literature whether augmented virtual reality (VR) assessment tools have the necessary validity and reliability so that they can be used safely by the sports physiotherapist. According to the studies included, augmented virtual reality using games or real-time feedback constitutes a valid and reliable assessment process for the measurements taken during sports physiotherapy. Specifically, some of the most widespread virtual reality tools used by sports physiotherapists were studied, and their technical characteristics and applications in obtaining information in various methodological processes were described. A total of three VR tools were selected for further investigation: 1) NINTENDO Wii Fit, 2) XBOX or MICROSOFT KINECT, and 3) the TRAZER system. Subsequently, relevant information was provided from the literature review regarding the validity and reliability of these tools in both athletic and general populations. In conclusion, through the selected articles, Kinect and Nintendo Wii Fit were found to have the best validity and reliability, while information on Trazer was not as precise.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές