Σχεδιασμός και υλοποίηση 2d platform fighter παιχνιδιού με αυξανόμενα επίπεδα δυσκολίας και τεχνητή νοημοσύνη
Design and implementation of a 2d platform fighter game with increasing levels of difficulty and artificial intelligence
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γιαλαμπουκίδης Καρυστινός, Αδαμάντιος
Ημερομηνία
2024-09-30Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
2d GamingΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου παιχνιδιού 2d platform
fighter παιχνιδιού με τη χρήση της μηχανής σχεδιασμού UE5 και της γλώσσας C++. Αρχικά αναφέρεται στο
θεωρητικό κομμάτι που πρέπει να γνωρίζει κανείς για τον σχεδιασμό στην γλώσσα C++ και τα πλεονεκτήματα
μιας τέτοιας γλώσσας υψηλού επιπέδου, καθώς διευκολύνει τους προγραμματιστές στο έργο τους και είναι από
τις πιο δημοφιλής γλώσσες για σχεδιασμό παιχνιδιών. Ακόμα γίνεται μία σύντομη περιγραφή της UE5 και όλων
των σύγχρονων και εύκολων στην χρήση εργαλείων που προσφέρει μία τέτοια μηχανή για την απλοποίηση της
διαδικασίας του σχεδιασμού σε επίπεδο σχεδίασης γραφικών, φωτισμού, σχεδίασης διεπαφών, βίντεο, φυσικής,
ρεαλισμού αλλά και προγραμματισμού. Η UE5 διαθέτει πολλά αυτοματοποιημένα εργαλεία που όπως το ray
tracing και πολλούς φιλικούς προς τον χρήστη editor για κάθε τι χρειαστεί ένας προγραμματιστής. Στη συνέχεια
δίνεται μεθοδολογία για την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού για νέους σχεδιαστές που επιθυμούν να μάθουν πως μπορεί
κανείς να υλοποιήσει ένα τέτοιο πρότζεκτ βήμα – βήμα. Μετέπειτα γίνεται αναλυτική επεξήγηση του σχεδιασμού
του παιχνιδιού ανά στάδιο δημιουργίας και η αξιολόγησή του από παίχτες – δοκιμαστές. Τέλος παρουσιάζονται
τα συμπεράσματα που αποκομίστηκαν από το σύνολο της εργασίας από την οπτική γωνία του δημιουργού της.
Περίληψη
This thesis focuses on the creation of a complete 2D platform fighter game using the Unreal Engine 5 (UE5) and
the C++ programming language. Initially, it discusses the theoretical aspects that one needs to understand regarding
design in C++ and the advantages of such a high-level language, as it facilitates developers in their work and is
one of the most popular languages for game design. It also provides a brief description of UE5 and all the modern
and user-friendly tools that this engine offers to simplify the design process at the level of graphics design, lighting,
interface design, video, physics, realism, and programming. UE5 has many automated tools like ray tracing and
numerous user-friendly editors for everything a developer might need. The methodology for developing a game is
then provided for new designers who wish to learn how to implement such a project step-by-step. Subsequently,
there is a detailed explanation of the game's design process at each stage of creation and its evaluation by
playtesters. Finally, the conclusions drawn from the entirety of the work are presented from the creator's
perspective.