Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού. Μία συστηματική ανασκόπηση.

dc.contributor.advisorChrysagis, Nikolaos
dc.contributor.authorΦραντζανά, Σοφία
dc.contributor.authorΜπρούμα, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2024-10-02T05:57:21Z
dc.date.available2024-10-02T05:57:21Z
dc.date.issued2024-09-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7533
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7365
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού είναι μία από τις πιο συχνές διαταραχές που εμφανίζονται στην παιδική ηλικία και σχετίζεται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί στην απόκτηση και εκτέλεση κινητικών δεξιοτήτων, επηρεάζοντας την λειτουργικότητα στην καθημερινή του ζωή. Τα προγράμματα παρέμβασης με χρήση εικονικής πραγματικότητας αποτελούν μια σύγχρονη θεραπευτική προσέγγιση που χρησιμοποιείται στην αποκατάσταση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.  Σκοπός: Η εξέταση της επίδρασης των παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.  Μεθοδολογία: Η αναζήτηση της αρθρογραφίας πραγματοποιήθηκε στις διεθνείς βάσεις δεδομένων Pubmed, Scopus, PEDro, ScienceDirect και Google Scholar. Η αξιολόγηση της μεθοδολογικής ποιότητας των ερευνών έγινε με τη χρήση της κλίμακας PEDro.  Αποτελέσματα: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν 9 έρευνες, εκ των οποίων οι 2 ήταν υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας και οι 7 μέτριας μεθοδολογικής ποιότητας, σύμφωνα με την κλίμακα PEDro. Εξετάστηκαν η στατική και δυναμική ισορροπία, ο αμφίπλευρος συντονισμός, ο οπτικο-κινητικός συντονισμός, η επιδεξιότητα χεριών, η μυϊκή δύναμη, η ευκινησία και η αντίληψη της κινητικής απόδοσης. Οι μεταβλητές που παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση ήταν η ισορροπία, ο οπτικο-κινητικός συντονισμός και η αντίληψη της κινητικής απόδοσης.  Συμπεράσματα: Τα παρεμβατικά προγράμματα με την χρήση εικονικής πραγματικότητας έχουν θετική επίδραση στην ισορροπία, στον οπτικο-κινητικό συντονισμό και στην αντίληψη την κινητικής απόδοσης στα παιδιά με ΑΔΚΣ, ωστόσο για ορισμένες κινητικές δεξιότητες τα αποτελέσματα ήταν αντικρουόμενα. Προτείνεται η διεξαγωγή περισσότερων μελετών, με μεγαλύτερο δείγμα και με πρωτόκολλα τα οποία θα εστιάζουν στην εξάσκηση συγκεκριμένων κινητικών δεξιοτήτων για την εξαγωγή ασφαλέστερων αποτελεσμάτων. el
dc.format.extent72el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμούel
dc.subjectΕικονική πραγματικότηταel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΚινητική απόδοσηel
dc.titleΗ επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού. Μία συστηματική ανασκόπηση.el
dc.title.alternativeThe effect of virtual reality intervention programs on motor performance of children with Developmental Coordination Disorder. A systematic review.el
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeSakellari, Vasiliki
dc.contributor.committeePatsaki, Irini
dc.contributor.committeeChrysagis, Nikolaos
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φυσικοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Developmental motor coordination disorder is one of the most common disorders that occur in childhood and is related to the difficulties that the child has in acquiring and performing motor skills, affecting the child's functionality in daily life. Intervention programs using virtual reality are a modern therapeutic approach used in the rehabilitation of children with developmental motor coordination disorder.  Purpose: Examining the effect of virtual reality intervention programs on the motor performance of children with developmental motor coordination disorder.  Method: The articles were searched in the international databases Pubmed, Scopus, PEDro, ScienceDirect and Google Scholar. The methodological quality of the studies was assessed using the PEDro scale.  Results: Nine studies were included in this systematic review, of which 2 were of high methodological quality and 7 of moderate methodological quality, according to the PEDro scale. Static and dynamic balance, bilateral coordination, visual-motor coordination, manual dexterity, muscle strength, agility, and perception of motor performance were examined. The variables that showed statistically significant improvement were balance, visual-motor coordination and perception of motor performance.  Conclusions: Interventional programs using virtual reality have a positive effect on balance, visual-motor coordination and perception of motor performance in children with DCD, but for some motor skills the results were conflicting. It is suggested that more studies should be conducted with a larger sample size and protocols that focus on the practice of specific motor skills to extract safer results.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές