Show simple item record

Vessel route optimization based on weather conditions

dc.contributor.advisorKandris, Dionisis
dc.contributor.authorΤζαμάρας, Δημήτριος
dc.date.accessioned2024-10-02T11:40:01Z
dc.date.issued2024-09-25
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7540
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7372
dc.description.abstractVessel route optimization based on weather conditions presents a novel approach to enhancing maritime transportation efficiency and safety. This thesis explores the integration of weather forecasting data with route planning algorithms, specifically the A* search algorithm, to determine the optimal route for a vessel considering prevailing weather conditions. By factoring in elements like current direction and current speed, the optimized route aims to minimize travel time, fuel consumption, and operational stress on the vessel. This research focuses on evaluating the suitability of the A* search algorithm and other optimization techniques for weather-dependent route planning. Beyond selecting the optimal algorithm, the thesis investigates the challenges posed by weather forecast uncertainties and their impact on the optimal route selection process. In this context, various weather scenarios and their effects on vessel routes are analyzed, providing valuable insights for the maritime industry. The combined use of weather forecasting technologies and advanced route planning algorithms highlights the potential for optimizing maritime transportation, offering a new tool for enhancing the efficiency and safety of shipping operations. The thesis concludes that integrating weather data into route planning can provide significant benefits, despite the challenges arising from the uncertainties in weather forecasts.el
dc.format.extent45el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectVessel route optimizationel
dc.subjectA* algorithmel
dc.subjectWeather data integrationel
dc.subjectFuel consumptionel
dc.subjectSea currentsel
dc.subjectDynamic gridel
dc.subjectStatic gridel
dc.subjectRoute planningel
dc.subjectPathfindingel
dc.subjectReal-time environmental datael
dc.subjectMaritime safetyel
dc.subjectOptimal route selectionel
dc.subjectEnvironmental impactsel
dc.subjectFuel efficiencyel
dc.subjectGreat circle routeel
dc.subjectComputational efficiencyel
dc.subjectCost functionel
dc.subjectSpeed over groundel
dc.subjectHeuristic functionel
dc.subjectMaritime transportel
dc.subjectRoute adjustmentel
dc.subjectMeteorological datael
dc.subjectAdverse currentsel
dc.subjectFavorable currentsel
dc.subjectGrid resolutionel
dc.subjectNavigation efficiencyel
dc.subjectReal-time monitoringel
dc.subjectWeather forecast uncertaintiesel
dc.subjectVessel performanceel
dc.subjectMaritime navigationel
dc.subjectΒελτιστοποίηση διαδρομήςel
dc.subjectΑλγόριθμοι αναζήτησης Α*el
dc.subjectΝαυτιλιακή πλοήγησηel
dc.subjectΜετεωρολογικά δεδομέναel
dc.subjectΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.titleVessel route optimization based on weather conditionsel
dc.title.alternativeΒελτιστοποίηση διαδρομής πλοίων με βάση τις καιρικές συνθήκεςel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeAlexandridis, Alex
dc.contributor.committeeΠαπαγέωργας, Παναγιώτης
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedΗ βελτιστοποίηση της διαδρομής των πλοίων με βάση τις καιρικές συνθήκες αποτελεί μια νέα προσέγγιση για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών. Η παρούσα πτυχιακή διερευνά την ενσωμάτωση δεδομένων πρόβλεψης καιρού με αλγορίθμους σχεδιασμού διαδρομής, συγκεκριμένα τον αλγόριθμο αναζήτησης Α*, για τον προσδιορισμό της βέλτιστης διαδρομής για ένα πλοίο λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες. Συνυπολογίζοντας στοιχεία όπως η τρέχουσα κατεύθυνση και η τρέχουσα ταχύτητα, η βελτιστοποιημένη διαδρομή στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού, της κατανάλωσης καυσίμων και της λειτουργικής καταπόνησης του πλοίου. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην αξιολόγηση της καταλληλότητας του αλγορίθμου αναζήτησης Α* και άλλων τεχνικών βελτιστοποίησης για τον σχεδιασμό διαδρομών που εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες. Πέρα από την επιλογή του βέλτιστου αλγορίθμου, η πτυχιακή διερευνά τις προκλήσεις που θέτουν οι αβεβαιότητες των μετεωρολογικών προβλέψεων και τις επιπτώσεις τους στη διαδικασία επιλογής της βέλτιστης διαδρομής. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύονται διάφορα σενάρια καιρού και οι επιπτώσεις τους στις διαδρομές των πλοίων, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η συνδυασμένη χρήση τεχνολογιών πρόβλεψης καιρού και προηγμένων αλγορίθμων σχεδιασμού δρομολογίων αναδεικνύει τις δυνατότητες βελτιστοποίησης των θαλάσσιων μεταφορών, προσφέροντας ένα νέο εργαλείο για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των ναυτιλιακών εργασιών. Η πτυχιακή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ενσωμάτωση των μετεωρολογικών δεδομένων στο σχεδιασμό δρομολογίων μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη, παρά τις προκλήσεις που προκύπτουν από τις αβεβαιότητες των μετεωρολογικών προβλέψεων.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2025-10-02T11:40:01Z


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές