Ενίσχυση της μάθησης μέσω επαυξημένης πραγματικότητας με χρήση κινητής εφαρμογής
Enhancing learning through augmented reality using a mobile app
Keywords
Ηλεκτρονική μάθηση ; Ηλεκτρονική εκπαίδευση ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; API ; LLM ; GPT ; Unity ; StellarBot ; Ψηφιακή εκπαίδευση ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ; E-learning ; Electronic education ; Augmented Reality ; Digital education ; Human-machine interactionAbstract
Στη σύγχρονη εποχή η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, προσφέροντας μας πληθώρα νέων δυνατοτήτων. Μια από αυτές είναι η επαυξημένη πραγματικότητα. Η τεχνολογία αυτή μας δίνει την δυνατότητα να εμπλουτίσουμε τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης, έτσι ώστε να δώσουμε ζωή σε ένα βιβλίο οπτικοποιώντας το με τρόπο που καθιστά το υλικό πιο κατανοητό και ελκυστικό για τον αναγνώστη. Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας εφαρμογής κινητού τηλεφώνου που οπτικοποιεί το περιεχόμενο ενός ολιγοσέλιδου βιβλίου παρουσιάζοντας τρισδιάστατα μοντέλα επί του περιεχομένου του.
Επιπρόσθετα, η εφαρμογή περιλαμβάνει έναν ηλεκτρονικό δάσκαλο εν ονόματι stellarBot, με τον οποίο ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει μαζί του μέσο λειτουργίας τσατ, παρέχοντας του επιπρόσθετη πληροφορία και λύνοντας απορίες του χρήστη, όπως και είναι σε θέση να γνωρίζει τις επιλογές του και το περιεχόμενο που εξετάζει. Η ανάπτυξη της εφαρμογής πραγματοποιείται με την χρήση του λογισμικού Unity, ενώ ο ηλεκτρονικός δάσκαλος επικοινωνεί με το API της OpenAI αξιοποιώντας το μοντέλο GPT-3.5 turbo.
Η εργασία εξετάζει την ένταξη της επαυξημένης πραγματικότητας στην ηλεκτρονική εκπαίδευση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής και την χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs) για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας.
Abstract
In the modern era, technology is evolving rapidly, offering us a plethora of new possibilities. One of these is augmented reality. This technology gives us the ability to enhance modern educational methods by bringing a book to life, visualizing it in a way that makes the material more understandable and appealing to the reader. The subject of this thesis focuses on the development of a mobile application that visualizes the content of a short book by presenting three-dimensional models based on its content.
Additionally, the application includes an electronic tutor named stellarBot, with whom the user can interact via a chat, providing additional information and resolving the user's queries, as well as being able to recognize the user's choices and the content they are viewing. The development of the application is carried out using the Unity software, while the electronic tutor communicates with OpenAI's API, utilizing the GPT-3.5 turbo model.
The study examines the integration of augmented reality into electronic education, human-machine interaction, and the use of large language models (LLMs) to enhance the learning experience.