Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας

dc.contributor.advisorKoulouris, Alexandros
dc.contributor.authorΜηλιαρέσης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2021-07-14T06:54:24Z
dc.date.available2021-07-14T06:54:24Z
dc.date.issued2021-07-13
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/771
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-622
dc.description.abstractΑδιαμφισβήτητα η σχολική βιβλιοθήκη δεν αποτελεί μόνο ένα καταλυτικό πόρο στη διακίνηση της πληροφορίας και της γνώσης, αλλά και έναν εξίσου σημαντικό και διαχρονικό εκπαιδευτικό πόρο. Υπό αυτό το πρίσμα ο σκοπός της εργασίας αποβλέπει να αναδείξει την αναγκαιότητα των σχολικών βιβλιοθηκών στα σχολεία και τον καθοριστικό παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα διερευνάται μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο τρόπος με τον οποίο η σχολική βιβλιοθήκη συμβάλλει ως εκπαιδευτικός θεσμός στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, η διερεύνηση επικεντρώνεται στην επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην ανάπτυξη του πληροφοριακού γραμματισμού των μαθητών, αλλά και η ειδικότερη επίδραση της στον σχεδιασμό της διδασκαλίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις τους 21ου αιώνα. Για την επίτευξη του σκοπού, αλλά και των επιμέρους στόχων διεξήχθη ποσοτική έρευνα, ενώ ακολούθως ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν από τη μία μεριά τη σχολική βιβλιοθήκη ως δυναμικό μοχλό για να επηρεάσει θετικά τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών και την καλύτερη διαχείριση της πληροφορίας και των πληροφοριακών πηγών, αλλά από την άλλη διαπιστώνεται ότι ο υποβαθμισμένος ρόλος της στα σχολεία δεν την καθιστά το εφαλτήριο για να επιτευχθούν τα ως άνω αποτελέσματα στην καθημερινή πρακτική. Ακολούθως για τους ίδιους λόγους η επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στη μεταμόρφωση της διδασκαλίας σε μία ερευνητική διαδικασία εμπλουτισμένη με τα εφόδια της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να αγγίζει τη σφαίρα του ανέφικτου για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου η εν λόγω έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επανασχεδιασμού των στόχων τους εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αποκτήσει ο θεσμός της σχολικής βιβλιοθήκης τη θέση που της ανήκει στο ελληνικό σχολείο.el
dc.format.extent74el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣχολική βιβλιοθήκηel
dc.subjectΜαθησιακά αποτελέσματαel
dc.subjectΠληροφοριακός γραμματισμόςel
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματαel
dc.subjectΤυπική μάθησηel
dc.subjectΆτυπη μάθησηel
dc.subjectΔιδασκαλίαel
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδαςel
dc.title.alternativeTeachers' views on the role of school libraries in strengthening the school unitel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚόκκινος, Διονύσιος
dc.contributor.committeeKyprianos, Konstantinos
dc.contributor.committeekokkinos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedUndoubtedly, the school library is not only a catalytic resource in the circulation of information and knowledge but also an equally important and timeless educational resource. In this light, the purpose of the work is to highlight the necessity of school libraries in schools and their crucial pedagogical and educational role in the evaluation of educational work. Specifically, it is investigated through the views of secondary school teachers, the way in which the school library contributes as an educational institution to the strengthening of the school unit. In particular, the research focuses on the impact of the school library on learning outcomes and the development of students' information literacy, but also its specific impact on the planning of teaching so as to modernize it, to effectively meet the educational requirements of the 21st century. In order to achieve this purpose, but also the individual objectives, a quantitative research was conducted, and the questionnaire was selected as a research tool for data collection. The findings show that teachers see the school library as a potential lever to positively improve student performance and better manage information and information resources, but on the other hand, its degraded role in schools does not make it the springboard to achieve such results. Then, for the same reasons, the effect of the school library on the transformation of teaching into a research process enriched with the supplies of modern technology seems to touch the realm of the impossible for the data of Greek education. Therefore, this research demonstrates the need to redesign the goals of the educational system, so that the institution of the school library acquires its rightful position in the Greek school.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές