dc.contributor.advisor | Σταυρουλάκης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Στεφοπούλου, Στεφανία | |
dc.date.accessioned | 2024-10-23T09:48:34Z | |
dc.date.available | 2024-10-23T09:48:34Z | |
dc.date.issued | 2024-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7871 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7703 | |
dc.description.abstract | Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα έχει αποτελέσει διαχρονικά αντικείμενο προβληματισμού, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία του κράτους για την διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Με τον Νόμο 4823/2021 ψηφίστηκε η εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η εργασία εξετάζει το νέο σύστημα αξιολόγησης και αναλύει την πιθανή συμβολή του στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η μελέτη εμβαθύνει στο θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στην απόδοση των εκπαιδευτικών. Συζητούνται οι διάφορες μέθοδοι και τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση, όπως η αυτοαξιολόγηση, η παρατήρηση της διδασκαλίας και η χρήση ψηφιακών εργαλείων. Επιπλέον, η βιβλιογραφική έρευνα προσφέρει μια ιστορική αναδρομή στην εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις μεταρρυθμίσεις που έχουν σημειωθεί στο σύστημα με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, γίνεται σύγκριση με διεθνή εκπαιδευτικά συστήματα, όπως αυτά της Φινλανδίας, της Σουηδίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, για να εντοπιστούν βέλτιστες πρακτικές και πιθανές βελτιώσεις. Τέλος, η εργασία αξιολογεί, μέσω έρευνας που διεξήχθη σε εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης, την επίδραση του νέου συστήματος στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στο γενικότερο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων καταδεικνύει τον διχασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας σε πολλές εκφάνσεις της διαδικασίας της αξιολόγησής τους, αλλά υπάρχει σύγκλιση απόψεων στη μη αποδοχή του νέου συστήματος αξιολόγησης, ενώ διαφαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη για βελτιώσεις. | el |
dc.format.extent | 169 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Συστήματα αξιολόγησης | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική αξιολόγηση | el |
dc.subject | Ποιοτική αναβάθμιση | el |
dc.subject | Δημόσια εκπαίδευση | el |
dc.title | Το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατά πόσο η εφαρμογή του συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | The new system for evaluating teachers and its contribution to the quality improvement of public education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αλεξόπουλος, Ανδρέας | |
dc.contributor.committee | HYZ, ALINA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.description.abstracttranslated | Educational evaluation has been a matter of concern over time in Greece, as it is one of the basic tools that the state can use for ensuring the quality of the educational system. The law 4823/2021 passed the implementation of the new system of teacher evaluation in primary and secondary education, aiming at the qualitative upgrading of public education in Greece. This dissertation examines the new evaluation system and analyses its potential contribution to the improvement of education quality. The study delves into the theoretical framework of evaluation, highlighting its importance in teacher performance. The different methods and criteria used for evaluation are discussed, such as self-evaluation, observation of teaching and the use of digital tools. In addition, the literature review offers a historical review of educational evaluation in Greece, highlighting the challenges and reforms that have occurred in the system over time. It is also compared with international education systems, such as those of Finland, Sweden and the United States, to identify best practices and possible improvements. Finally, the paper evaluates, through a survey of public school teachers, the impact of the new system on teacher development and the general educational environment. The analysis of the results demonstrates the divisiveness of the educational community in many aspects of the evaluation process, but there is a convergence of opinion in not accepting the new evaluation system, while the need for improvements is clearly evident. | el |