Η Γυναικεία Αναπαράσταση στη Φωτογραφία και οι Επιρροές της από τη Ζωγραφική
The Female Representation in Photography and its Influences from Painting
Keywords
Σκηνοθεσία ; ΑυτοπορτρέτοAbstract
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσέγγιση της γυναικείας απεικόνισης, αποτελώντας μια επισκόπηση των εννοιολογικών ζητημάτων που προκύπτουν από την αποτύπωση αυτής στα έργα τέχνης από τα μέσα του 19ου αιώνα. Ειδικότερα, από την γέννηση της Ακαδημαϊκής ζωγραφικής στην Ευρώπη, την ίδρυση της ομάδας των Προραφαηλιτών ζωγράφων (1848) μέχρι και τη σύγχρονη εποχή. Ακόμη, προτείνει μία νέα αναπαραστατική πρόταση, παραθέτοντας μία σειρά από δώδεκα αυτοπροσωπογραφίες, στοχεύοντας σε μία νέα αντιμετώπιση της γυναικείας φιγούρας. Τέλος, παραθέτει απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο μέσω της τέχνης, οι καλλιτέχνες έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς.
Abstract
The present study is an approach to the depiction of women, providing an overview of the conceptual issues that arise from its depiction in works of art from the mid-19th century. In particular, from the birth of Academic painting in Europe, the founding of the group of Pre-Raphaelite painters (1848) until the modern era. He also proposes a new representational proposal, quoting a series of twelve self-portraits, aiming at a new approach to the female figure. Finally, it provides answers to questions regarding the way in which, through art, artists have the opportunity to express thoughts, feelings and concerns.