Προσομοίωση της λειτουργίας αργόστροφου ναυτικού κινητήρα με την χρήση του λογισμικού Simcenter Amesim
Simulation of the operation of a slow rotating marine engine using Simcenter Amesim software

Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κυπριανός, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2025-01-10Επιβλέπων
Χατζηαποστόλου, ΑντώνιοςΛέξεις-κλειδιά
Προσομοίωση ; Simcenter ; Amesim ; IFP-Engine ; Ναυτικό κινητήραςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την προσομοίωση της λειτουργίας ναυτικού κινητήρα με την βοήθεια μοντέλου 1D/0D βασισμένου στο εμπορικό λογισμικό Simcenter-Amesim και συγκεκριμένα στην βιβλιοθήκη IFP-Engine.
Αρχικά γίνεται επισκόπηση της βιβλιοθήκης IFP-Engine και της βασικής θεωρίας που χρησιμοποιούν τα υπομοντέλα της για την διεξαγωγή υπολογισμών. Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα επιμέρους υπομοντέλα του κινητήρα ENGDFN2S05 και ο τρόπος ορισμού των παραμέτρων τους.
Ολοκληρώνεται η τελική σύνθεση του σχεδίου του κινητήρα και με βάση το ISO standard 3046-1 εκτελούνται προσομοιώσεις για 3 ζευγάρια Θερμοκρασίας περιβάλλοντος – Θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού πριν από τον ψύκτη καθαρισμού αέρα τα οποία ορίζονται ως εξής: Run1-Winter, Run2-Iso, Run3-Design (Tropical). Κάθε διάγραμμα που εξάγεται περιέχει τις καμπύλες και τον τριών αυτών περιπτώσεων για κάθε ζευγάρι ζητούμενης ισχύς-στροφών μέχρι και τον ορισμένο χρόνο σταθεροποίησης των δεικτών.
Τέλος, πραγματοποιείται σύγκριση μεταξύ των διαγραμμάτων των τριών περιπτώσεων και εξάγονται συμπεράσματα για τους δείκτες που αφορούν την επιρροή τους από την ισχύ, τις στροφές ή/και την θερμοκρασία.
Περίληψη
The present thesis aims to study the simulation of the operation of a marine engine using a 1D/0D model based on the commercial software Simcenter-Amesim and specifically the IFP-Engine library.
First, an overview of the IFP-Engine library and the basic theory used by its submodels to perform calculations is reviewed. Then the individual submodels of the ENGDFN2S05 engine and how to define their parameters are presented.
The final synthesis of the engine design is completed and based on ISO standard 3046-1 simulations are performed for 3 pairs of Ambient Air Temperature - Coolant Temperature before SAC which are defined as follows: Run1-Winter, Run2-Iso, Run3-Design (Tropical). Each chart that is output contains the curves of all three of these cases for each pair of requested power-rpm up to the specified time of stabilization of the indicators.
Finally, a comparison is made between the diagrams of the three cases and conclusions are drawn for the indicators concerning their influence from power, speed and/or temperature.