Εμφάνιση απλής εγγραφής

Υλικά, τεχνολογία κατασκευής και προτάσεις αποκατάστασης έγχρωμου ανάγλυφου νεοκλασικού διακόσμου: Η περίπτωση του διακόσμου της οροφής του ναού του Αγ. Νικολάου Ραγκαβά

dc.contributor.advisorΧατζηγιάννης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΤασιά, Μαρίνα
dc.contributor.authorΧατζηευφραιμίδη, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2025-01-29T09:36:53Z
dc.date.available2025-01-29T09:36:53Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8312
dc.description.abstractΟ νεοκλασικισμός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κινήματα που εδραιώθηκαν στον ελλαδικό χώρο από τα μέσα του 19ου αιώνα έως και τις αρχές του 20ου έχει αφήσει ως παρακαταθήκη πλήθος αρχιτεκτονημάτων με πλούσιο ανάγλυφο διάκοσμο που αποτελούν συχνά αντικείμενο ενασχόλησης των συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Η παρούσα εργασία αποτελεί ανασκόπηση των βασικών τεχνικών κατασκευής ανάγλυφου διακόσμου αλλά και πειραματικής κατασκευής δοκιμίων για την αποκατάσταση του ανάγλυφου διακόσμου της οροφογραφίας του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά. Ο ιερός ναός Αγίου Νικολάου Ραγκαβά, αποτελεί βυζαντινό ναό που φέρει νεοκλασικές προσθήκες. Η νεοκλασικών επιρροών οροφογραφία του αποτελεί αντικείμενο μελέτης της εργασίας με στόχο την κατανόηση της τεχνολογίας κατασκευής του ανάγλυφου διακόσμου της. Η πειραματική διαδικασία περιλαμβάνει την εφαρμογή αναλυτικών τεχνικών σε σπαράγματα της οροφογραφίας και επικεντρώνεται στην αναπαραγωγή των διακοσμήσεων με τραβηχτό καλούπι, μέσω της πραγματοποίησης δοκιμιών με κονιάματα διαφορετικών συστάσεων και αναλογιών αλλά και την προσθήκη πιο σύγχρονων υλικών. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν συγκριτικά κατά την διαδικασία κατασκευής τους, με σκοπό ένα ανθεκτικό και αισθητικά ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Τέλος, γίνεται αναφορά των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων συγκριτικά με τις παραδοσιακές και τις σύγχρονες τεχνικές και υλικά που δοκιμάστηκαν με σκοπό την αποκατάσταση τμήματος της οροφογραφίας, καθώς και αναφορά στους προβληματισμούς και τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την διαδικασία εκπόνησης της εργασίας και των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν.el
dc.format.extent171el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝεοκλασικισμόςel
dc.subjectΑρχιτεκτονικήel
dc.subjectΑνάγλυφες διακοσμήσειςel
dc.subjectΝεοκλασικός διάκοσμοςel
dc.subjectΤραβηχτό κονίαμαel
dc.subjectΣυντήρησηel
dc.titleΥλικά, τεχνολογία κατασκευής και προτάσεις αποκατάστασης έγχρωμου ανάγλυφου νεοκλασικού διακόσμου: Η περίπτωση του διακόσμου της οροφής του ναού του Αγ. Νικολάου Ραγκαβάel
dc.title.alternativeMaterials, technology of construction and suggestions for the conservation of neoclassical coloured relief decoration: The case of the decoration of the roof of the church of St. Nicholas Ragavasel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΧατζηδάκη, Μαρία
dc.contributor.committeeΣτεφανής, Αλέξιος
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνηςel
dc.description.abstracttranslatedNeoclassicism stands as one of the most significant movements established in Greece from the mid-19th century to the early 20th century, leaving a legacy of numerous architectural works with intricate relief decorations. These often become the focus of conservators specializing in antiquities and works of art. This study presents a review of the main construction techniques for relief decorations and experimental creation of samples aimed at restoring the decoration of the ceiling painting of St. Nicholas Ragavas Church. The Church of St. Nicholas Ragavas is a Byzantine church with neoclassical additions. Its neoclassically influenced ceiling decoration is the subject of this study, aiming to understand the construction techniques behind its relief decorations. The experimental process involves applying analytical techniques to fragments of the ceiling painting and focuses on replicating the decorations using drawn molds. This is achieved by creating samples with mortars of varying compositions and ratios, as well as incorporating modern materials. The results were comparatively evaluated during their construction process, aiming for a durable and aesthetically pleasing outcome. Finally, the study discusses the advantages and disadvantages of the traditional versus modern techniques and materials tested for restoring a part of the ceiling painting. It also addresses the concerns and challenges encountered during the execution of the study and the restoration tasks undertaken.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές