Προμελέτη πλοίου μεταφοράς πετρελαίου
Preliminary design of crude oil tanker

Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μαυρογιώργης, Γιώργος
Ημερομηνία
2025-01-14Επιβλέπων
Πολίτης, ΚωνσταντίνοςΛέξεις-κλειδιά
Ship design ; Propulsion estimation ; Stability ; Shaft power ; Max surf ; Load line ; LightshipΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται προμελέτη ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου
crude oil tanker. Αρχικά γίνεται μια ιστορική αναδρομή των δεξαμενόπλοιων καθώς και των
ατυχημάτων που επηρέασαν τους κανονισμούς. Στην συνέχεια, αφού αναλυθούν τα δεδομένα του
πλοιοκτήτη εκλέγονται οι κύριες διαστάσεις του πλοίου και οι συντελεστές μορφής της γάστρας
βάσει παρόμοιων πλοίων. Έπειτα, αναλύεται το βάρος του άφορτου σκάφους,αρχικά του πατρικού
και στην συνέχεια του υπό μελέτη ώστε να βεβαιωθούμε ότι η διαδικασία δίνει αξιόπιστα
αποτελέσματα .Μετά υπολογίζεται και αναλύεται η μεταφορική ικανότητα του πλοίου. Αφού
ολοκληρωθούν τα λειτουργικά και τεχνικά του χαρακτηριστικά, δημιουργείται το τρισδιάστατο
σχέδιο της γάστρας, τοποθετούνται οι δεξαμενές φορτίου και οι βοηθητικές δεξαμενές. Με την
ολοκλήρωση του σχεδίου υπολογίζονται τα υδροστατικά στοιχεία και η ευστάθεια του πλοίου σε
τέσσερις καταστάσεις φόρτωσης. Τέλος γίνεται υπολογισμός της αντίστασης, επιλογή έλικας και
αξονικού συστήματος και τέλος επιλέγεται η Κύρια μηχανή πρόωσης.
Περίληψη
The present thesis focuses on the Primarily ship design of a 155.000 Dwt crude oil tanker with service speed of 15 knots. First and foremost, a data base was created in order to estimate basic ship’s dimensions and hull form coefficients. Then, the lightship of the “father” ship was calculated in order to verify that the procedure followed predicts properly the lightship. After that, the ship’s
carrying capacity is analyzed and calculated. Having concluded all the functional and technical aspects of the ship a 3D hull plan was created including that cargo and segregated ballast tanks. Then, hydrostatic tables of the ship were calculated through Maxsurf. Later, intact stability in four different load conditions were studied. Finally, ship resistance and propulsion are calculated, in order to choose the Main Engine of the ship.