dc.contributor.advisor | Koulouris, Alexandros | |
dc.contributor.author | Μαρκέτου, Ασημίνα | |
dc.contributor.author | Καπλάνι, Φλωρίντα | |
dc.date.accessioned | 2021-07-19T18:12:46Z | |
dc.date.available | 2021-07-19T18:12:46Z | |
dc.date.issued | 2021-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/844 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-695 | |
dc.description.abstract | Την τελευταία δεκαετία, κρίνεται όλο και περισσότερο αναγκαία η απόκτηση των
δεξιοτήτων της πληροφοριακής παιδείας, σε καθολικό επίπεδο. «Η πληροφοριακή παιδεία
είναι η ικανότητα μίας ισορροπημένης κριτικής σκέψης, σχετικά με οποιεσδήποτε
πληροφορίες βρίσκουμε και χρησιμοποιούμε. Μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε και
να εκφράζουμε ενημερωμένες απόψεις ως πολίτες και να συνεργαζόμαστε πλήρως με την
κοινωνία.» (CILIP, Information Literacy Group, 2018: 3). Με αυτόν τον τρόπο επωφελούνται
οι χρήστες της βιβλιοθήκης, αλλά και ο γενικός πληθυσμός που αναζητά και χρησιμοποιεί
παντός είδους πληροφορίες. Ωστόσο, γεννάται το ερώτημα, ειδικά σήμερα, μία περίοδο
πανδημίας με τον ιό Covid-19, κατά την οποία η ιατρική πληροφορία είναι κρίσιμης σημασίας
και η πληθώρα της συνεχώς αυξάνεται, κατά πόσο είναι έγκυρη; Επιπλέον, αφού η
πληροφορία ανακτηθεί από οποιοδήποτε μέσο (Ίντερνετ, κοινωνικά μέσα δικτύωσης,
επιστημονικές βάσεις δεδομένων, κλπ.), αν και πως αξιολογείται από τους φοιτητές
τμημάτων συναφών με την πληροφόρηση, καθώς και από τους φοιτητές των επαγγελματιών
υγείας;
Στην παρούσα έρευνα, εξετάζεται η απάντηση στο παραπάνω ζήτημα,
απευθυνόμενη στο αντίστοιχο φοιτητικό κοινό του ΠΑΔΑ. Στόχοι είναι ο εντοπισμός των
εργαλείων έρευνας σε ψηφιακό περιβάλλον που το εν λόγω κοινό χρησιμοποιεί, η μέτρηση
της συχνότητας χρήσης τους και η διερεύνηση των τρόπων αξιολόγησης της ιατρικής
πληροφορίας από τους φοιτητές των δύο επιστημονικών κλάδων. Τα μεθοδολογικά βήματα
της έρευνας ξεκινούν με την αναζήτηση και την επιλογή των κατάλληλων πληροφοριακών
πηγών για το θέμα. Έπειτα από βιβλιογραφική μελέτη, ακολουθεί η αναλυτική διατύπωση
του θεωρητικού πλαισίου της έρευνας, των ειδικότερων ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς
και η επιλογή του τύπου έρευνας που έχει διεξαχθεί. H υλοποίηση της έρευνας
πραγματοποιείται μέσω ενός ερωτηματολογίου, το οποίο έχει κοινοποιηθεί στους φοιτητές
με διαδικτυακά μέσα. Η έρευνα είναι ποσοτική με ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά
(ερώτηση ανοιχτού τύπου). Επομένως, τα αποτελέσματα που έχει εμφανίσει η έρευνα
οδηγούν σε συμπεράσματα, που πληρούν τους στόχους της έρευνας και το γενικό της σκοπό,
δηλαδή την αποτίμηση της πληροφοριακής συμπεριφοράς των φοιτητών, σε σχέση με
ιατρικά θέματα, και στους δύο προαναφερθέντες επιστημονικούς τομείς. Εν κατακλείδι,
φτάνοντας στα συμπεράσματα, προκύπτει η εξής ερώτηση: ποια από τις δύο φοιτητικές
ομάδες γνωρίζει καλύτερα τις δεξιότητες της πληροφοριακής παιδείας; | el |
dc.format.extent | 115 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Βιβλιοθηκονομία και επιστήμη της πληροφόρησης | el |
dc.subject | Φοιτητές επιστήμης της πληροφόρησης | el |
dc.subject | Φοιτητές ιατρικής | el |
dc.subject | Ιατρική πληροφορία | el |
dc.subject | Πληροφοριακή παιδεία | el |
dc.subject | Πληροφοριακή συμπεριφορά | el |
dc.subject | Library and information science | el |
dc.subject | Information science and students | el |
dc.subject | Medical students | el |
dc.subject | Medical or health information | el |
dc.subject | Information literacy | el |
dc.subject | Information behavior | el |
dc.title | Συγκριτική διερεύνηση της πληροφοριακής συμπεριφοράς φοιτητών Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης και φοιτητών Σχολών Υγείας του ΠΑΔΑ, σε ιατρικά θέματα | el |
dc.title.alternative | A comparative study of information behavior of students of Archival, Library & Information Studies and students of Health Schools at UNIWA, in medical matters | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Efthymiou, Foteini | |
dc.contributor.committee | Kouis, Dimitris | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | el |
dc.description.abstracttranslated | Over the past decade, it has become increasingly necessary to acquire the skills of
information literacy at a global level. "Information literacy is the ability to think critically and
make balanced judgements about any information we find and use. It empowers us as citizens
to reach and express informed views and to engage fully with society." (CILIP, Information
Literacy Group, 2018: 3). This benefits the users of the library, but also the general population
when seeking and using all kinds of information. However, the question that arises, especially
today, at a time when the Covid-19 virus is dominant and when medical information is critical
and its abundance is constantly increasing, to what extent is it valid? In addition, after an
information has been retrieved by any type of media (Internet, social media, scientific
databases, etc.), how is it evaluated by students of departments relevant to information and
by students of health sciences?
In the present survey, an answer to the above issue is considered by addressing the
relevant UNIWA student audience. The objectives are to identify the research tools used by
students from the two scientific fields in a digital environment, to measure their frequency of
use and to explore the ways they evaluate medical information. The methodological steps of
the survey began by searching for and selecting appropriate information sources for the
subject. After a bibliographical study, follows the analytical wording of the theoretical
framework of the research, the more specific research questions, and the selection of the type
of research carried out. The survey was carried out through a questionnaire, which had been
shared with students in electronic format. The research is quantitative with certain qualitative
characteristics (open-ended question). Therefore, the results of the research have come to
conclusions which meet the objectives of the research and its general purpose, namely to
assess information behavior concerning medical issues, in both scientific areas. To sum up,
the following question arises: which one of the two target groups is best aware of the skills of
the information literacy? | el |