Έρευνα και ανάλυση σε σχέση με το ρόλο της γυναίκας στην διαφήμιση
Research and analysis on the role of women in advertising

Λέξεις-κλειδιά
Διαφημίσεις ; Ο ρόλος των γυναικών ; Η γυναίκα στη διαφήμιση ; Έμφυλες διακρίσεις ; Στερεοτυπικές αντιλήψειςΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία θα γίνει μια ιστορική αναδρομή σχετικά με το πως
αντιμετωπιζόταν η γυναίκα σαν φύλο μέσω της διαφήμισης, πως η πατριαρχική
κοινωνία διαμόρφωσε τη γυναικεία ταυτότητα, περιορίζοντάς την σε συγκεκριμένους
ρόλους και συχνά υποβιβάζοντας την ως αντικείμενο ηδονής στα ανδρικά βλέμματα.
Στην συνέχεια, θα διερευνηθεί πως εξελίχθηκε η στάση των γυναικών απέναντι στα
στερεότυπα και πως μέσα από κινήματα και πολλές προσπάθειες κατάφεραν να
αναδυθούν και να εξασφαλίσουν μια νέα θέση στη κοινωνία . Τέλος θα αναλυθούν και
θα συγκριθούν τρεις φωτογράφοι Cindy Sherman, Nan Goldin και Diane Arbus οι
οποίες μέσα από το έργο τους έχουν πρωτοπορήσει και έχουν ανατρέψει τις
πατριαρχικές δομές και βοήθησαν να ανοιχθούν νέοι δρόμοι στη σύγχρονη τέχνη.
Περίληψη
Ιn this project, a historical review will be conducted on how women have been
perceived as a gender through advertising, how patriarchal society shaped female
identity by confining it to specific roles and often degrading women as objects of male
desire. Subsequently, the evolution of women's attitudes towards stereotypes will be
examined, exploring how, through movements and considerable efforts, they managed
to emerge and secure a new position in society. Finally, the works of three
photographers — Cindy Sherman, Nan Goldin, and Diane Arbus — will be analyzed
and compared. These artists have pioneered and challenged patriarchal structures,
contributing to the opening of new pathways in contemporary art.