Διερεύνηση της αγοράς εργασίας και των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που ζητούνται στους τομείς: αυτοματισμών, ρομποτικής και βιομηχανικού σχεδιασμού - Διεθνής εμπειρία κι ελληνική πραγματικότητα
Inquiring labour-market and the knowledge, skills and abilities required by the sectors: automation, robotics and industrial design – International experience and Greek reality

Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Συλλελόγλου, Γεώργιος
Ημερομηνία
2025-02-21Επιβλέπων
Papakitsos, EvangelosΛέξεις-κλειδιά
Αγορά εργασίας ; Αυτοματισμός ; Ρομποτική ; Μηχατρονική ; Βιομηχανικός σχεδιασμός ; Διεθνής εμπειρίαΠερίληψη
Με την παρούσα εργασία επιχειρούμε να καταγράψουμε τον αριθμό και τα χαρακτηριστικά (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) που ζητούνται για θέσεις εργασίας σε τομείς: αυτοματισμών, ρομποτικής και βιομηχανικού σχεδιασμού, την περίοδο: Ιανουάριος 2024 – Μάιος 2024. Το συγκεκριμένο διάστημα θεωρούμε πως αντιπροσωπεύει σε μεγάλο βαθμό την σημερινή αγορά εργασίας στην Ελλάδα. Παράλληλα καταγράφεται η διεθνής εμπειρία για τους συγκεκριμένους τομείς. Αναγνωρίζουμε πως ο ρόλος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ευρύτερος και δεν περιορίζεται στην κάλυψη των αναγκών της αγοράς εργασίας. Από την άλλη πλευρά, η διεύρυνση της αλληλεπίδρασης Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας είναι μια αναγκαιότητα όπως και η κατανόηση των εξελίξεων στην οικονομία σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Αυτή την ανάγκη επιχειρεί να καλύψει, στο μέτρο
του δυνατού, η παρούσα εργασία.
Περίληψη
This study aims to record the number and characteristics (knowledge, skills, competencies) required for job positions in the fields of automation, robotics, and industrial design during the period from January 2024 to May 2024. This timeframe is considered to be a strong representation of the current labor market in Greece. At the same time, international experience in these fields is also examined. We acknowledge that the role of higher education is broader and is not limited to meeting labor market demands. However, strengthening the interaction between higher education and the job market is a necessity, as is understanding economic
developments in a globalized environment. This study seeks to address this need to the extent possible.