Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διατροφικές συνήθειες των παιδιών με αυτισμό

dc.contributor.advisorSakellari, Evanthia
dc.contributor.authorΙωακείμ, Γεωργία
dc.date.accessioned2025-03-17T08:48:00Z
dc.date.available2025-03-17T08:48:00Z
dc.date.issued2025-02-25
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8782
dc.description.abstractΗ μελέτη επικεντρώνεται στην ανάλυση των διατροφικών συνηθειών και διατροφικών κυρίως παρεμβάσεων στο σχολικό περιβάλλον ή στην πρώιμη παιδική ηλικία για παιδιά με αυτισμό, αναδεικνύοντας τις μοναδικές προκλήσεις και διατροφικές απαιτήσεις που αντιμετωπίζουν. Η διατροφή των παιδιών αυτών επηρεάζεται από αισθητηριακές ευαισθησίες, επιλεκτικότητα και πιθανές διατροφικές ελλείψεις. Η συνεργασία μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών και ειδικών διατροφολόγων είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη κατάλληλων παρεμβάσεων και την υποστήριξη των παιδιών. Οι γονείς παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις διατροφικές απαιτήσεις των παιδιών τους, καθώς και οι εκπαιδευτικοί και οι διατροφολόγοι μπορούν να συνεργαστούν για την προσαρμογή των σχολικών γευμάτων και την αντιμετώπιση της σχέσης παιδιού/ τροφής, αισθητηριακών και άλλου είδους παραγόντων που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα. Η εκπαίδευση των γονέων, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού σίτισης ενισχύει την κατανόηση των διατροφικών αναγκών και της σωστής αντιμετώπισης των ειδικών αναγκών των παιδιών. Η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η συνεχής αξιολόγηση των παρεμβάσεων είναι σημαντική για την επιτυχία των στρατηγικών διατροφικής φροντίδας. Η συνεργασία, η επικοινωνία και η εμπιστοσύνη μεταξύ του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος, του ειδικού διατροφολόγου και των σχεδιαστών εκπαίδευσης, η εξατομίκευση των διατροφικών προγραμμάτων αλλά και η απλή παρατήρηση της καθημερινότητας αποτελούν σημαντικά εργαλεία επιτυχίας. Το σχολείο μπορεί να παρέχει διατροφική στήριξη στα παιδιά με ΔΑΦ, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά και την ικανότητα συγκέντρωσης αλλά και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η δημιουργική προσέγγιση των τροφών στα σχολικά γεύματα αυξάνει την αποδοχή τους από τα παιδιά, ενώ οι ερευνητές ζητούν αύξηση χρηματοδότησης για τα ερευνητικά τους έργα σχετικά με τις διατροφικές διερευνήσεις των παιδιών με αυτισμό.el
dc.format.extent35el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.elel
dc.subjectAutism spectrum disorderel
dc.subjectAutismel
dc.subjectDietel
dc.subjectΣχολικό περιβάλλονel
dc.subjectΔιατροφήel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectSchool environmentel
dc.titleΔιατροφικές συνήθειες των παιδιών με αυτισμόel
dc.title.alternativeEating habits of children with autismel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣκαναβή, Κωνσταντίνα
dc.contributor.committeeNotara, Venetia
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠεριβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές