Διατροφικές συνήθειες των παιδιών με αυτισμό
Eating habits of children with autism

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ιωακείμ, Γεωργία
Ημερομηνία
2025-02-25Επιβλέπων
Sakellari, EvanthiaΛέξεις-κλειδιά
Autism spectrum disorder ; Autism ; Diet ; Σχολικό περιβάλλον ; Διατροφή ; Αυτισμός ; School environmentΠερίληψη
Η μελέτη επικεντρώνεται στην ανάλυση των διατροφικών συνηθειών και διατροφικών κυρίως παρεμβάσεων στο σχολικό περιβάλλον ή στην πρώιμη παιδική ηλικία για παιδιά με αυτισμό, αναδεικνύοντας τις μοναδικές προκλήσεις και διατροφικές απαιτήσεις που αντιμετωπίζουν.
Η διατροφή των παιδιών αυτών επηρεάζεται από αισθητηριακές ευαισθησίες, επιλεκτικότητα και πιθανές διατροφικές ελλείψεις. Η συνεργασία μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών και ειδικών διατροφολόγων είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη κατάλληλων παρεμβάσεων και την υποστήριξη των παιδιών. Οι γονείς παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις διατροφικές απαιτήσεις των παιδιών τους, καθώς και οι εκπαιδευτικοί και οι διατροφολόγοι μπορούν να συνεργαστούν για την προσαρμογή των σχολικών γευμάτων και την αντιμετώπιση της σχέσης παιδιού/ τροφής, αισθητηριακών και άλλου είδους παραγόντων που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.
Η εκπαίδευση των γονέων, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού σίτισης ενισχύει την κατανόηση των διατροφικών αναγκών και της σωστής αντιμετώπισης των ειδικών αναγκών των παιδιών. Η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η συνεχής αξιολόγηση των παρεμβάσεων είναι σημαντική για την επιτυχία των στρατηγικών διατροφικής φροντίδας.
Η συνεργασία, η επικοινωνία και η εμπιστοσύνη μεταξύ του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος, του ειδικού διατροφολόγου και των σχεδιαστών εκπαίδευσης, η εξατομίκευση των διατροφικών προγραμμάτων αλλά και η απλή παρατήρηση της καθημερινότητας αποτελούν σημαντικά εργαλεία επιτυχίας. Το σχολείο μπορεί να παρέχει διατροφική στήριξη στα παιδιά με ΔΑΦ, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά και την ικανότητα συγκέντρωσης αλλά και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η δημιουργική προσέγγιση των τροφών στα σχολικά γεύματα αυξάνει την αποδοχή τους από τα παιδιά, ενώ οι ερευνητές ζητούν αύξηση χρηματοδότησης για τα ερευνητικά τους έργα σχετικά με τις διατροφικές διερευνήσεις των παιδιών με αυτισμό.