Η Φωτογραφία μόδας στη σύγχρονη εποχή
Fashion photography in modern times

Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Γεωργόπουλος, Γρηγόριος
Ημερομηνία
2025-03-20Επιβλέπων
Καράμπελας, ΚωνσταντίνοςΛέξεις-κλειδιά
Κοινωνική επίδραση ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Βιωσιμότητα στη μόδα ; Μόντελινγκ ; Μελλοντικές τάσεις στη φωτογραφία μόδας ; Ιστορικό πλαίσιο φωτογραφίας μόδας ; Σύγχρονη εποχήΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά τη φωτογραφία μόδας στη σύγχρονη εποχή, τονίζοντας τόσο το ιστορικό πλαίσιο, όσο και τις επιρροές, τάσεις και επιδράσεις της σε κοινωνικό και μη περιβάλλον. Το θέμα καλύπτεται σφαιρικά, χωρισμένο σε πέντε κεφάλαια, ξεκινώντας από την οριοθέτηση της έννοιας ‘’φωτογραφία μόδας’’, την ιστορική εξέλιξη της στο χώρο και συνεχίζοντας με τη σημασία της στη σύγχρονη κουλτούρα και την εστίαση στις εκφραστικές τεχνικές και επιρροές της στον κόσμο του μόντελινγκ και της μόδας. Στην εργασία αυτή θα αναλύσουμε την επίδραση της φωτογραφίας μόδας μέσα από τα κοινωνικά μηνύματα που προσφέρει στην αυτοεικόνα των ανθρώπων, ενώ θα παρατηρήσουμε την άμεση σχέση της με την τεχνολογία, υπό το πρίσμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έχουν αναδυθεί τα τελευταία χρόνια. Ως τελευταία ανάλυση αποτελεί η πρόκληση της βιωσιμότητας στο πλαίσιο αυτό, όπως και το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης που εντάσσεται και κυριαρχεί στο χώρο. Στο τέλος, θα εντάξουμε τα συμπεράσματα και τις μελλοντικές προοπτικές μας προς το ζήτημα αυτό. Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνήσει το θέμα αυτό, τόσο μέσα από τη συστηματική ανάλυση των ιστορικών εξελίξεων και των σύγχρονων τάσεων, όσο και μέσα από την ενσωμάτωση προσωπικού φωτογραφικού υλικού, ως προσθήκη εμπειρικών στοιχείων στην διαδικασία της ανάλυσης μας. Σκοπός μας επομένως είναι η κατανόηση του πολυδιάστατου χαρακτήρα της φωτογραφίας μόδας υπό την ενίσχυση επιστημονικού λόγου και έρευνας.
Περίληψη
This thesis concerns fashion photography in the modern era, emphasizing its historical context and its influences, trends and effects in social and non-social environments. The topic is comprehensively covered, divided into five chapters, starting with the definition of the concept of "fashion photography", its historical development in the field and continuing with its importance in contemporary culture, focusing on its expressive techniques and influences in the world of modeling and fashion. In this work, we will analyze the effect of fashion photography through the social messages it offers to people's self-image, while we observe its direct relationship with technology, in the light of social media that have emerged in recent years. As a final analysis, we will observe the challenge of sustainability in this context, as well as the phenomenon of globalization that is part of and dominates this space. In the end, we will also include our own conclusions and future perspectives for the subject matter. The aim of the thesis is to investigate this issue, both through the systematic analysis of historical developments and contemporary trends, as well as through the integration of personal photographic material, as an addition of empirical evidence to our analysis process. Our purpose therefore, is to understand the multidimensional character of fashion photography under the reinforcement of a scientific discourse and research.