Εμφάνιση απλής εγγραφής

Virtual and augmented reality applications for educational purposes

dc.contributor.advisorKarkazis, Panagiotis
dc.contributor.authorΑχιλλεοπούλου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2025-03-21T08:53:14Z
dc.date.available2025-03-21T08:53:14Z
dc.date.issued2025-03-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8859
dc.description.abstractThis thesis examines the use of Extended Reality (XR), Virtual Reality (VR), and Augmented Reality (AR) technologies for educational purposes. The work provides a detailed analysis of the applications of these technologies in education, analyzing existing application scenarios, legal and ethical issues that arise, as well as a review of the relevant literature. One of the main components of the research involves the development of an educational scenario on Unity platform, which serves as a pilot example for the capabilities and applications of XR technologies in education. This scenario practically demonstrates the capabilities of VR and AR technologies, reinforcing the conclusions of the thesis. The study focuses on educational applications that integrate XR tools into various teaching subjects and analyzes the tools used for their development. The functionality of these tools and their impact on the educational process are examined, while also analyzing the benefits and challenges of incorporating Augmented and Virtual Reality into education. Special emphasis is placed on the application of Augmented and Virtual Reality in STEM education, Medicine, and History, where significant development has been observed. The thesis gathers and evaluates existing studies regarding the advantages, limitations, effectiveness, and challenges of using these technologies in education. The conclusions drawn highlight the positive impact of integrating XR technologies into the learning process, while also addressing the challenges and limitations faced during their practical application. The suggestions emerging from the research focus on future research areas and the further development of these technologies in education.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectXRel
dc.subjectVRel
dc.subjectARel
dc.subjectEducational applicationsel
dc.subjectInteractive learningel
dc.subjectAugmented realityel
dc.subjectEducational technologyel
dc.titleVirtual and augmented reality applications for educational purposesel
dc.title.alternativeΕφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για εκπαιδευτικούς σκοπούςel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeLeligou, Helen C. (Nelly)
dc.contributor.committeeΜαυρομμάτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.description.abstracttranslatedΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη χρήση των τεχνολογιών Extended Reality (XR), Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR) για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η εργασία παρέχει μια λεπτομερή ανάλυση των εφαρμογών αυτών των τεχνολογιών στην εκπαίδευση, αναλύοντας τα υπάρχοντα σενάρια εφαρμογής, τα νομικά και ηθικά ζητήματα που προκύπτουν, καθώς και μια ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας. Ένα από τα κύρια μέρη της έρευνας περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού σεναρίου στην πλατφόρμα Unity, το οποίο λειτουργεί ως πιλοτικό παράδειγμα για τις δυνατότητες και εφαρμογές των XR τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Το σενάριο αυτό επιδεικνύει πρακτικά τις δυνατότητες των τεχνολογιών VR και AR, ενισχύοντας τα συμπεράσματα της εργασίας. Η μελέτη εστιάζει στις εκπαιδευτικές εφαρμογές που ενσωματώνουν τα XR εργαλεία σε διάφορα διδακτικά αντικείμενα και αναλύει τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξή τους. Εξετάζεται η λειτουργικότητα των εργαλείων αυτών και η επίδρασή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα αναλύονται τα οφέλη και οι προκλήσεις της ένταξης της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή της Εικονικής και Επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση STEM, Ιατρικής αλλά και Ιστορίας , όπου παρατηρείται μεγάλη ανάπτυξη. Η εργασία συγκεντρώνει και αξιολογεί τις υπάρχουσες μελέτες σχετικά με τα πλεονεκτήματα, τους περιορισμούς, την αποτελεσματικότητα και τις προκλήσεις της χρήσης αυτών των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Η εξαγωγή των συμπερασμάτων καταλήγει στην αναγνώριση των θετικών επιπτώσεων της ενσωμάτωσης των XR τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τις προκλήσεις και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζει η εφαρμογή τους στην πράξη. Οι προτάσεις που προκύπτουν από την εργασία εστιάζουν στους μελλοντικούς τομείς έρευνας και στην περαιτέρω ανάπτυξη των τεχνολογιών αυτών στην εκπαίδευση.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές