dc.contributor.advisor | Γεωργούλης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Μάργαρης, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2025-04-08T11:44:41Z | |
dc.date.available | 2025-04-08T11:44:41Z | |
dc.date.issued | 2025-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/9026 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αξιοποιώντας το σύνολο των δημοσιευμένων αριθμητικών δεδομένων της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για τα ναυτικά ατυχήματα ελληνικών εμπορικών πλοίων 100 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω κατά την χρονική περίοδο 1974-2023, επιχειρεί να καλύψει ένα κενό στην υπάρχουσα εγχώρια αλλά και διεθνή βιβλιογραφία, αυτό της συνολικής αποτύπωσης και αξιολόγησης παραμέτρων που σχετίζονται, αποκλειστικά, με τα ναυτικά ατυχήματα της συγκεκριμένης βάσης δεδομένων. Σημειώνοντας ότι τα αριθμητικά δεδομένα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία αφορούν σε ατυχήματα πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία και σε συνάρτηση με τα αριθμητικά μεγέθη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, καταδεικνύει την σημαντικότητα των εξαχθέντων συμπερασμάτων για κάθε τύπο πλοίου (πιο συγκεκριμένα : φορτηγό-δεξαμενόπλοιο-επιβατηγό) που (σήμερα) φέρει την ελληνική σημαία και δραστηριοποιείται σε οποιαδήποτε θαλάσσια περιοχή της υφηλίου. Δεδομένης της ύψιστης σημαντικότητας που ενέχει, διαχρονικά, για την παγκόσμια κοινότητα, το ζήτημα της ασφάλειας των θαλασσίων μεταφορών, πιο συγκεκριμένα, πρωτίστως, για την ασφάλεια της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας των εργαζομένων ναυτικών και των διακινούμενων επιβατών και (δευτερευόντως) των μεταφερόμενων φορτίων, η παρούσα εργασία, επιχειρεί, μέσω των αριθμητικών δεδομένων που αφορούν σε 2.723 ναυτικά ατυχήματα πλοίων (ελληνικής σημαίας άνω των 100 κοχ) να αναδείξει, μέσω παραμέτρων (όπως ενδεικτικά είναι η ηλικία, το μέγεθος, η χωρητικότητα, η θαλάσσια περιοχή συμβάντος),
την επίδραση αυτών στην πρόκληση του κάθε ατυχήματος. Παράλληλα επιχειρείται μία σύγκριση με δεδομένα άλλων συναφών μελετών/ερευνών της διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικά με το υπόψιν θέμα, για τον εντοπισμό τυχόν κοινών συμπερασμάτων, προκειμένου αξιολογηθούν τα όσα αναδεικνύονται στην εργασία αυτή και χρησιμοποιηθούν για πρωτογενές ή/και δευτερογενές υλικό σε επόμενες εργασίες, έρευνες/μελέτες και επιστημονικά άρθρα. | el |
dc.format.extent | 171 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Διαγραμματική απεικόνιση | el |
dc.subject | Ποσοστιαία κατανομή | el |
dc.subject | Ολική απώλεια πλοίου | el |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Προσάραξη | el |
dc.subject | IMO | el |
dc.title | Στατιστική ανάλυση ναυτικών ατυχημάτων εμπορικών πλοίων Eλληνικής σημαίας άνω των 100 κοχ της χρονικής περιόδου 1974-2023 | el |
dc.title.alternative | Statistical analysis of maritime accidents of Greek flag commercial vessels over 100 grt for the period 1974-2023 | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | The present work, utilizing all of the published numerical data of the Hellenic Statistical Authority for maritime accidents of Greek merchant ships of 100 GRT (Gross Tonnage) and above during the period 1974-2023, attempts to fill a gap in the existing domestic and international bibliography, that of the overall recording and evaluation of parameters that are related, exclusively, to the maritime accidents of this specific database. Noting that the numerical data discussed in this paper concern ship accidents flying the Greek flag and in relation to the numerical figures of Greek commercial shipping, it demonstrates the importance of the conclusions drawn for each type of ship (more specifically: cargo-tankerpassenger) that (today) flies the Greek flag and operates in any maritime area of the world. Given the utmost importance that the issue of maritime transport safety has, over time, for the
global community, more specifically, primarily, for the safety of the health and physical integrity of seafarers and passengers and (secondarily) of the cargo being transported, this paper attempts, through numerical data concerning 2,723 maritime accidents involving ships (Greek flag over 100 GRT) to highlight (through parameters such as age, size, tonnage, and sea area of
occurrence), the effect to the cause of each accident. At the same time, a comparison is attempted with data from other relevant studies/researches in the international literature on the subject under consideration, in order to identify any common conclusions, in order to evaluate what emerges in this work and use it for primary and/or secondary material in subsequent works, researches/ studies and scientific articles. | el |