3D Εικονική βιβλιοθήκη
3D Virtual library

Λέξεις-κλειδιά
Τρισδιάστατα παιχνίδια ; Εικονική πραγματικότητα ; Εικονική βιβλιοθήκη ; Ανοιχτή εκπαίδευση ; Virtual reality ; Virtual library ; Integration ; Unity ; Mysql ; Java maven spring ; Web 4.0 ; VR and AR in educationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την ανάπτυξη εικονικής τρισδιάστατης προσομοίωσης μιας βιβλιοθήκης. Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται , η εμπειρία του χρήστη γίνεται όλο και πιο εμβυθιστική ακόμη και στον τομέα της κοινωνικοποίησης. Σε αυτή την εργασία λοιπόν θα αναδείξουμε πώς μια εικονική βιβλιοθήκη θα μπορούσε να αποτελέσει το μέλλον για καινοτόμες ιδέες για μάθηση, κοινωνικοποίηση και εξατομίκευσης.
Η εργασία απαρτίζεται από δύο σκέλη, το θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Στο πρώτο σκέλος, πραγματοποιείται μια αναλυτική μελέτη σχετικά με τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και συγκεκριμένα για τα VR / AR και για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες και αποθετήρια. Σημαντικό επίσης είναι να αναφερθεί ότι καλύφθηκαν και έννοιες, όπως Web 4.0 και Metaverse, τα οποία στα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο κοινωνικοποίησης των ανθρώπων και τη χρήση του δικτύου. Επιπλέον, αναλύεται η εικονική πραγματικότητα στη μάθηση, καθώς και οι δυνατότητες και οφέλη που φέρει η ανοιχτή εκπαίδευση και τεχνολογία. Στο δεύτερο σκέλος, όπου είναι το πρακτικό κομμάτι, η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξης ενός 3d εικονικού συστήματος βιβλιοθήκης. Γίνεται η ανάλυση των συστημάτων και εργαλείων όπως Unity, ως frontend και Java, ως backend – server side που περιέχει τη λογική του συστήματος.
Ο κύριος στόχος του συστήματος είναι να γίνει μια προσομοίωση της παραδοσιακής βιβλιοθήκης σε μια εικονική, όπου οι χρήστες έχουν τις δυνατότητες να αναζητούν βιβλία, να περιηγηθούν στο χώρο αλλά και να δανείζονται βιβλία. Αποτελεί ένα πλήρες περιβάλλον αλληλεπίδρασης του χρήστη και υποστηρίζει και τη δυνατότητα multiplayer, ενσωματώνοντας έτσι την ανοιχτή εκπαίδευση και ελεύθερη κοινωνικοποίηση στο σύστημα.
Περίληψη
The present thesis concerns the development of a Three-Dimensional Virtual Library simulator. As technology advances, user experiences are becoming more and more immersive, including in the realm of socialization. This work aims to demonstrate how virtual libraries could bring innovative ideas in education, socialization, and personalization. The current research consists of two main parts: a theoretical section and a practical section.
As far as the theorical part is concerned, the latest digital technologies, such as VR/AR, as well as digital libraries and repositories, are thoroughly analyzed and studied. The concepts of Web 4.0 and the Metaverse are also mentioned, as they are expected to change the way people socialize and interact with the internet in the near future. Furthermore, the role of virtual reality in education is explored, along with the opportunities and benefits that open education and technology can provide.
On the other hand, the practical part of the thesis focuses on the development of a 3D virtual library system. This section covers the analysis of system and tools used in the project, such as Unity for the frontend and Java for the backend. The primary goal of the system is to simulate a traditional library in a virtual environment, where users can browse books, navigate into it, and borrow them. It provides a fully interactive user experience and supports multiplayer functionality which enhances the ability of socialization.