dc.contributor.advisor | Κατσιάδα, Ελένη | |
dc.contributor.author | Βούβουρα, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2021-07-26T08:19:40Z | |
dc.date.available | 2021-07-26T08:19:40Z | |
dc.date.issued | 2021-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/951 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-802 | |
dc.description.abstract | Η επενέργεια, δηλαδή η αίσθηση αυτονομίας και αυτοαποτελεσματικότητας καθώς και η αυτόβουλη ανάληψη πρωτοβουλιών αποτελούν, σημαντικές παραμέτρους στην προσωπικότητα των μετέπειτα ενηλίκων. Η αρχή της επενέργειας πιθανώς θα καλλιεργήσει ανεξάρτητους πολίτες που θα διέπονται από την δύναμη της διεκδίκησης. Στο παρόν πόνημα, γίνεται μια απόπειρα διερεύνησης των απόψεων των παιδαγωγών για την υποστήριξη και προώθηση της επενέργειας στα παιδιά. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση οι έρευνες για την επενέργεια των παιδιών στην Ελλάδα είναι περιορισμένες, γι’ αυτό και στην παρούσα μελέτη γίνεται εκτενής ανασκόπηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με μελέτες που αφορούν γενικά στη διερεύνηση του κοινωνικού και του φυσικού περιβάλλοντος των παιδιών στον βρεφονηπιακό σταθμό. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με την επενέργεια των παιδιών αλλά και τους τρόπους ενίσχυσης της επενέργειας μέσα στον χώρο του βρεφονηπιακού σταθμού όπου τα παιδιά επιδεικνύουν τα ενδιαφέροντά και διαμορφώνουν την ταυτότητα τους. Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε χρησιμοποιώντας ποιοτική μεθοδολογία και έδειξε την παρουσία της επενέργειας των παιδιών μέσα από τις αλληλεπιδράσεις τους με παιδαγωγούς και συνομήλικους. Επιπλέον, φάνηκε η έντονη επίδραση της ιδιοσυγκρασίας και της ηλικίας των παιδιών στον τρόπο που επενεργούν. Τέλος, φάνηκε πως η κατάλληλη διαρρύθμιση του χώρου του βρεφονηπιακού σταθμού (φυσικού περιβάλλοντος) και η ενασχόληση των παιδιών με φυσικά υλικά συμβάλουν στην ενίσχυση της επενέργειας των παιδιών. | el |
dc.format.extent | 67 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Σχέσεις αλληλεπίδρασης | el |
dc.subject | Επενέργεια | el |
dc.subject | Αυτενέργεια | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική χώρου | el |
dc.subject | Φυσικό - Κοινωνικό περιβάλλον | el |
dc.title | Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού | el |
dc.title.alternative | An investigation into early childhood educators’ perspectives on children’s agency in relation to the physical environment of their daycare setting | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ρουφίδου, Ειρήνη | |
dc.contributor.committee | Αγγελή, Βαρβάρα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.description.abstracttranslated | Agency, the sense of autonomy and self-efficacy as well as the undertaking of initiatives are important parameters in the personality of adults. The principle of agency, is likely to cultivate independent citizens who will be able to fight for their rights. In this paper, an attempt is made to investigate the views of early years practitioners as the people who can promote and enhance children’s agency. According to the literature review, research regarding children’s agency in Greece is limited this is why the review of the literature in this study focuses on presenting findings about children’s experiences with the social and physical environment of their daycare settings. The aim of this study was to identify pedagogues’ views in relation to children’s agency but also to identify how they promote it in daycare settings. The present study followed a qualitative approach in researching pedagogues’ views and identified that children express agency through their interactions with pedagogues and peers. The findings also indicated that children’s age and their dispositions affect the way they exercise agency. Finally, there were indications that the arrangement of the physical space of the setting and children’s play with materials of the natural environment enhance children’s agency. | el |