Πλοήγηση ανά Ακαδημαϊκό Τμήμα "Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία"
Αποτελέσματα 1-20 από 56
-
Oι εικονικοί κόσμοι ως εκπαιδευτικά εργαλεία στην ειδική αγωγή: H περίπτωση του μαθήματος της ιστορίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Περίληψη: Οι εικονικοί κόσμοι, γνωστοί στην διεθνή βιβλιογραφία με τον όρο “virtual words” αποτελούν τρισδιάστατα, συνθετικά σχεδιασμένα περιβάλλοντα τα οποία εξελίσσονται συνεχώς και συντηρούνται από τις ενεργές και ... -
Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό. Θεωρητική εξέταση της σχέσης αυτισμού με την τέχνη και την τεχνολογία. Προσπάθεια ένταξης ενός παιδιού με αυτισμό στον χώρο του ΒΝΣ με τη βοήθεια δραστηριοτήτων τέχνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-10-03)Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης έγινε ανασκόπηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, με σκοπό να διερευνηθεί κατά πόσο τα διαγνωσμένα με αυτισμό παιδιά είναι ικανά να αναπτύξουν σημαντικές, για την ζωή τους δεξιότητες με ... -
Ανάπτυξη δημοκρατικής πολιτότητας μέσω του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-07)Εισαγωγή: Η διαμόρφωση της δημοκρατικής πολιτότητας είναι βασικός στόχος της τυπικής εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά της πολιτότητας είναι η ενεργή συμμετοχή του ατόμου στη πολιτική και κοινωνική ζωή, η συλλογική συνείδηση, η ... -
Ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης του λεξιλογίου σε βρέφη και μικρά παιδιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-07-11)Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει την ικανότητα κατανόησης του λεξιλογίου, σε Ελληνόφωνα βρέφη ηλικίας 8 έως 18 μηνών. Το προσληπτικό λεξιλόγιο αποτελεί σημαντικό δείκτη της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού και ... -
Απόψεις φοιτητών και παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας για την συνεκπαίδευση στην προσχολική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-02-23)Εισαγωγή: Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια απασχολεί την εκπαίδευση η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως εκπαιδευτική δομή το νηπιαγωγείο χαρακτηρίζεται από διάφορα στοιχεία που ευνοούν την ... -
Δημιουργία θετικών τάξεων στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η Θετική Εκπαίδευση αποτελεί ένα αναδυόμενο πεδίο που επιδιώκει να ενσωματώσει τις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας στην εκπαιδευτική πράξη. Η θετική τάξη μπορεί να περιγραφεί ως ένα μαθησιακό περιβάλλον που προωθεί ... -
Διαπολιτισμική επικοινωνία και συμπερίληψη παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση – Απόψεις γονέων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-07-13)Αφετηρία της παρούσας έρευνας αποτέλεσε το ενδιαφέρον της ερευνήτριας για τις απόψεις των γονέων Ρομά για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μετά από δυο χρόνια εργασίας στην Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) «Κοινωνικό ... -
Διαχείριση του πένθους των παιδιών προσχολικής ηλικίας από τους παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Στη σημερινή εποχή, οι Παιδαγωγοί Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας, που εργάζονται στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς σταθμούς, καλούνται να αντιμετωπίσουν συμπεριφορές των παιδιών προσχολικής ηλικίας, που οφείλονται ... -
Διερεύνηση αντιληπτικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τις αδιάγνωστες μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία τους με τους γονείς.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η ενσωμάτωση και η αποτελεσματική διαδικασία παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και γνώσεις των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν ... -
Διερεύνηση των απόψεων παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας αναφορικά με το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας αναφορικά με το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών στο βρεφονηπιακό σταθμό. Για την επίτευξη ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε τμήματα ειδικής αγωγής σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στην περιοχή του Πύργου Ηλείας, σχετικά με τη συνεργασία σχολείου και οικογενειακού/υποστηρικτικού περιβάλλοντος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των Ειδικών σχολείων Πύργου Ηλείας αναφορικά με τις σχέσεις συνεργασίας που διατηρούν με τους γονείς των μαθητών τους, με σκοπό ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-09-20)Η παρούσα εργασία είναι μια πιλοτική έρευνα για τη διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά ... -
Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-07-20)Η επενέργεια, δηλαδή η αίσθηση αυτονομίας και αυτοαποτελεσματικότητας καθώς και η αυτόβουλη ανάληψη πρωτοβουλιών αποτελούν, σημαντικές παραμέτρους στην προσωπικότητα των μετέπειτα ενηλίκων. Η αρχή της επενέργειας πιθανώς ... -
Διερεύνηση των στρατηγικών που χρησιμοποιούν τα παιδιά πρόσφυγες για να εκφράσουν την άποψή τους: Μελέτη περίπτωσης σε μια δομή αγωγής και φροντίδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-07-11)Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τους τρόπους που χρησιμοποιούν έξι παιδιά πρόσφυγες τα οποία δεν μιλούν ελληνικά, ηλικίας τριών ετών και τριών μηνών έως πέντε ετών και τεσσάρων μηνών σε μια δομή αγωγής και φροντίδας, ... -
Διερεύνηση των σχέσεων των αδελφών με διαφορά ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-09-20)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των γονέων σχετικά με την αδελφική σχέση των παιδιών με διαφορά ηλικίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας είναι, πως αντιλαμβάνονται οι γονείς την ... -
Δυνατότητες και προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική Αγωγή: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10)Εισαγωγή: Η προσχολική ηλικία αποτελεί μια σημαντική περίοδο στην ζωή κάθε παιδιού, καθώς αποκτά βασικές γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές που θα το συνοδεύει στο μέλλον. Με την ταχεία πρόοδο της τεχνολογίας ... -
Δυσαριθμησία και εκπαιδευτική νευροεπιστήμη.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Η δυσλεξία και η δυσαριθμησία, και γενικότερα οι μαθησιακές δυσκολίες, ανήκουν σε ένα διεπιστημονικό πεδίο έρευνας με τεράστιο ενδιαφέρον. Είναι προφανές ότι η μελέτη των αναπτυξιακών διαταραχών είναι ένα πεδίο, που ... -
Επικοινωνιακές ικανότητες νηπίων με Σύνδρομο Williams
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-07-22)Σύμφωνα με την παρούσα πτυχιακή εργασία, τα παιδιά με Σύνδρομο Williams (ΣW) ξεχωρίζουν από τον υπόλοιπο κόσμο λόγω έλλειψης ενός τμήματος στο χρωμόσωμα 7. Το συγκεκριμένο σύνδρομο αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή ... -
Εργασιακή πολυμορφία και οργανωσιακή δικαιοσύνη: μια ποιοτική διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-09-27)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη σχέση μεταξύ εργασιακής πολυμορφίας και οργανωσιακής δικαιοσύνης στον χώρο της πρώιμης παιδικής ηλικίας, εστιάζοντας στις αντιλήψεις και τις εμπειρίες των παιδαγωγών που εργάζονταν το παρόν ... -
Ερεθίσματα για την αδρή κινητικότητα σε ομάδα παιδιών ηλικίας δύο-τριών ετών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-02-25)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία έρευνα δράσης και αναφέρεται σε ερεθίσματα αδρής κινητικότητας που πραγματοποιήθηκαν σε ένα ιδιωτικό κέντρο προσχολικής αγωγής. Στόχος της έρευνας είναι να μελετήσει συμπεριφορές και αντιδράσεις ...