Έξυπνη Εφαρμογή Ιχνηλάτησης Επαφών του Ιού Covid-19 «mycov» και Στρατηγικές Marketing
Smart contact tracking application (myCov) of the virus Covid -19 for smartphone and communication Marketing tools.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Παπαδομανωλάκη, Μαρία
Ημερομηνία
2021-04-14Επιβλέπων
Ntalianis, KlimisΛέξεις-κλειδιά
Covid 19 ; Marketing ; ΙχνηλάτησηΠερίληψη
Στις αρχές του 2020 ο πλανήτης βρέθηκε αντιμέτωπος με μια καινούργια απειλή, τον ιό SARS-Cov-2, γνωστό στην Ελλάδα ως κορωνοϊό. Αρχικά, εμφανίστηκε σε μια επαρχία της Κίνας, όμως αρκετά γρήγορα εξαπλώθηκε στις υπόλοιπες χώρες. Οι κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να κλείσουν τα σύνορά τους με τις περισσότερο προβληματικές χώρες, να αναστείλουν τις βασικές λειτουργίες της οικονομίας, κλείνοντας τις περισσότερες ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις, και να περιορίσουν τις μετακινήσεις των πολιτών τους με σκοπό την ανακοπή της μετάδοσης του ιού. Ένα βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας ήταν η δυνατότητα μετάδοσης του ιού από έναν φορέα πριν αυτός εκδηλώσει κάποια συμπτώματα, ενώ υπήρχαν και αρκετές περιπτώσεις που κάποιος φορέας τελικά δεν ασθενούσε, άρα δεν γινόταν εξέταση και διάγνωση του ιού σε αυτόν. Σε ολόκληρο τον κόσμο εμφανίστηκαν αρκετές εφαρμογές που σκοπό είχαν να ιχνηλατήσουν τις επαφές των ασθενών που διαγνώστηκαν με τον καινούργιο ιό, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Αυτές οι εφαρμογές λειτουργούν μέσω κινητών τηλεφώνων και δημιουργούν ένα
ηλεκτρονικό αρχείο προκειμένου να ενημερώνουν τους χρήστες που ήρθαν σε επαφή με
κάποιον άλλο χρήστη που διαγνώστηκε με Covid 19. Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται αρχικά ο τρόπος λειτουργίας αυτών των εφαρμογών, καθώς και οι προβληματισμοί που υπάρχουν σχετικά με αυτές. Επίσης, παρουσιάζονται και αρκετά παραδείγματα από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές και οι τρόποι με τους οποίους προωθήθηκαν στο κοινό από τις κυβερνήσεις ή τους ιδιώτες που τις ανέπτυξαν. Στη συνέχεια αναπτύσσεται ένα πρότυπο για την αντίστοιχη ελληνική εφαρμογή ιχνηλάτησης επαφών «mycov», η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών “Ευφυής Συσκευασία: Νέες Τεχνολογίες και Marketing” του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Αναλύονται τόσο ο τρόπος λειτουργίας, όσο και το γραφιστικό κομμάτι της εφαρμογής. Έπειτα γίνεται μια εισαγωγή στο marketing εφαρμογών και πιο συγκεκριμένα στο marketing που χρησιμοποιούν οι εφαρμογές που στοχεύουν στην υγεία των χρηστών. Τέλος, αναλύεται η διαδικασία σχεδίασης των στρατηγικών marketing για την εφαρμογή «mycov» ενώ παράλληλα αναφέρονται τα θετικά, δυνατά σημεία της εφαρμογής αλλά και τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν.
Περίληψη
At the beginning of 2020, the planet was faced with a new threat, the SARS-Cov-2
virus, also known as the coronavirus. Its origins appear in a province of China, but it spread
fairly quickly to other countries, forcing their governments to close their borders and
suspending the basic functions of the economy, closing most private and public business,
while restricting the movement of their citizens in order to stop the transmission of the virus.
A major problem in trying to tackle the pandemic was the ability of a carrier to transmit the
virus before it showed any symptoms, and there were several cases where a carrier did not
eventually become ill, so he was not tested and diagnosed with the virus. To help address
this issue, several applications have emerged around the world to track the contacts of
patients diagnosed with the new virus. These applications run on mobile phones mostly and
create an electronic file to notify users who came in contact with another user diagnosed
with Covid 19. This thesis starts by presenting the way these applications work and the concerns that exist about them. There are also several examples of the most popular applications and the ways in which they were promoted to the public by the governments or individuals who developed them. Then a model is developed for the corresponding Greek contact tracking application “mycov”, which was developed for the Postgraduate Program "Intelligent Packaging: New Technologies and Marketing" of the Department of Graphic Design and Visual Communication of the University of West Attica. Both the way it operates and the graphic part of the application are analyzed. Then there is an introduction to application marketing and more specifically to the marketing used by applications that target the health of users. Finally, the process of designing marketing strategies for the «mycov» application is analyzed, while at the same time the positive, strong points of the application are mentioned, as well as the problems it may face.