Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αυτισμός,λόγος και επικοινωνία - Μελέτη περίπτωσης παιδιού με σύνδρομο Asperger

dc.contributor.advisorGeorgatzakou, Chara
dc.contributor.advisorKriebardis, Anastasios
dc.contributor.authorΚοκκίνου, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2021-07-30T10:31:44Z
dc.date.available2021-07-30T10:31:44Z
dc.date.issued2021-07-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1025
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-876
dc.description.abstractΟ αυτισμός συνιστά μία ιδιαίτερα σημαντική παρέκκλιση από την ομαλή αναπτυξιακή πορεία της παιδικής ηλικίας. Η συγκεκριμένη μελέτη εξέταση τη διαταραχή φάσματος αυτισμού, τα επικοινωνιακά και γλωσσικά ελλείμματα των παιδιών, τις σχετικές παρεμβάσεις και τις σχετικές περιπτώσεις της βιβλιογραφίας όπου περιγράφονται μαθητές συγκεκριμένα με σύνδρομο Asperger. Ως κεντρικά συμπεράσματα μπορούν να θεωρηθούν τα εξής: 1. Ο αυτισμός συνιστά μία χαμηλής συχνότητας διαταραχή με πολυπαραγοντική αιτιολογία, παρότι κατά τα τελευταία έτη παρατηρείται μία αύξηση της σχετικής συχνότητας. 2. Το σύνδρομο Asperger συνιστά μία διακριτή υποκατηγορία των διαταραχών φάσματος του αυτισμού. Βασική διαφορά είναι το ότι παιδιά με σύνδρομο Asperger ενδεχομένως να παρουσιάζουν φυσιολογικό και υψηλό επίπεδο νοητικών δεξιοτήτων για συγκεκριμένες περιοχές της νοητικής ανάπτυξης. 3. Η πραγματολογική χρήση του λόγου είναι αρκετά περιορισμένη στα παιδιά με σύνδρομο Asperger. Ωστόσο, στις λοιπές πτυχές χρήσης του λόγου τα ελλείμματα των μαθητών με σύνδρομο Asperger είναι σαφώς μικρότερα αυτών των μαθητών με αυτισμό. 4. Οι παρεμβάσεις για την βελτίωση του λόγου και της επικοινωνίας σε μαθητές με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού μπορούν να ενταχθούν σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ως κεντρικό τους χαρακτηριστικό το ότι αντιμετωπίζουν από κοινού τα κοινωνικά και γλωσσικά ελλείμματα των μαθητών με αυτισμό. 5. Όσον αφορά τις μελέτες περίπτωσης μαθητών με σύνδρομο Asperger που εξετάστηκαν, αυτές είναι αριθμητικά ιδιαίτερα περιορισμένες. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τη διαπίστωση αφορά το ότι στο σύνολο των περιπτώσεων αυτών η έκπτωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων δεν είναι απόρροια του ίδιου του συνδρόμου Asperger, αλλά λοιπών συννοσηροτήτων των μαθητών που πάσχουν από αυτό, όπως για παράδειγμα τα ψυχωτικού τύπου συμπτώματα και η νοητική ανεπάρκεια. Επομένως, μπορεί οι μαθητές με σύνδρομο Asperger να έχουν γλωσσικά και επικοινωνιακά ελλείμματα, αλλά, όπως διαπιστώνεται από τις περιπτώσεις που εξετάστηκαν, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να αποδίδει το σύνδρομο Asperger, παρά στις συννοσηρότητες αυτού.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAspergerel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.titleΑυτισμός,λόγος και επικοινωνία - Μελέτη περίπτωσης παιδιού με σύνδρομο Aspergerel
dc.title.alternativeAutism, speech and communication - case study child with Asperger syndromel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeGeorgatzakou, Chara
dc.contributor.committeeKriebardis, Anastasios
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAutism is a particularly significant deviation from the normal developmental course of childhood. This study examines autism spectrum disorder, children's communication and language deficits, related interventions, and relevant cases in the literature describing students specifically with Asperger's syndrome. The following can be considered as central conclusions: 1. Autism constitutes a low prevalence disorder with a multifactorial etiology, although in recent years there has been an increase in the relative prevalence. 2. Asperger's syndrome constitutes a distinct subset of autism spectrum disorders. A key difference is that children with Asperger's syndrome may show normal and high levels of cognitive skills for specific areas of cognitive development. 3. Factual use of language is quite limited in children with Asperger syndrome. However, in other aspects of language use, the deficits of pupils with Asperger syndrome are significantly less than those of pupils with autism. 4. Interventions to improve speech and communication in students with autism spectrum disorders can be grouped into many different categories. The central feature of these interventions is that they jointly address the social and language deficits of students with autism. 5. In terms of the case studies of students with Asperger's syndrome that were reviewed, these are very limited in number. A particularly interesting finding is that in all of these cases the impairment of communication skills is not the result of Asperger's syndrome itself, but of other comorbidities of the pupils with Asperger's syndrome, such as psychotic symptoms and mental retardation. Therefore, it may be that students with Asperger's syndrome have language and communication deficits, but, as can be seen from the cases examined, this does not seem to be attributable to Asperger's syndrome, but to its comorbidities.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές