dc.contributor.advisor | Μακρή, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Πετρίτση, Χαρά | |
dc.date.accessioned | 2021-08-05T06:24:07Z | |
dc.date.available | 2021-08-05T06:24:07Z | |
dc.date.issued | 2021-08-04 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1069 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-920 | |
dc.description.abstract | Αφετηρία της έρευνας αποτέλεσε η ανάγκη της ερευνήτριας, ως
εκπαιδευτικού, να εξετάσει την έννοια του χώρου στο σχολικό περιβάλλον και
τις παραμέτρους που επηρεάζουν την καλύτερη και αποτελεσματικότερη
εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος λοιπόν της έρευνας ήταν να εκφραστούν οι
τρεις μαθητές/τριες Δημοτικού που συμμετείχαν στην έρευνα σε σχέση με τα
στοιχεία του χώρου που έχουν σημασία γι' αυτούς και να σχεδιάσουν τη δική
τους τάξη μέσα από την αξιοποίηση μιας 3d εφαρμογής.
Η ερευνήτρια κάνοντας βιβλιογραφική επισκόπηση στα πεδία της
οριοθέτησης της έννοιας του χώρου, στον χώρο στην εκπαίδευση, σε
παραδείγματα καινοτόμων σχολείων στα ψηφιακά εργαλεία και τον χώρο και
στις παραμέτρους που επηρεάζουν τα μαθησιακά περιβάλλοντα, όρισε τα
ακόλουθα ερωτήματα: 1) Τι σημαίνει για τους μαθητές ο χώρος. 2) Τα παιδιά
σε πιο στοιχείο δίνουν έμφαση; 3) Ποιες παραμέτρους αξιοποίησαν καλύτερα
σχεδιαστικά;
Τα δεδομένα της έρευνας προέκυψαν μέσω ατομικών ημι-δομημένων
συνεντεύξεων της ερευνήτριας με τους μαθητές, πριν και μετά την παρέμβαση,
μέσω καταγραφής οθόνης και μέσω καταγραφής και ανάλυσης των διαλόγων
που διεξήχθησαν μεταξύ των μαθητών. Η ερευνητική διαδικασία ακολούθησε
τρία στάδια. Στο πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκε ατομικά συνέντευξη, στο
δεύτερο στάδιο οι μαθητές επεξεργάστηκαν ατομικά την ημιτελή τάξη που είχε
σχεδιάσει η ερευνήτρια και στο τρίτο στάδιο οι μαθητές τροποποίησαν και
πρόσθεσαν τις δικές τους επιλογές στο τελικό τους σχεδιαστικό κατασκεύασμα.
Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας αναδεικνύει ευρήματα σχετικά
με το συσχετισμό ενός εκπαιδευτικού χώρου (μίας τάξης) με δικά τους οικεία
περιβάλλοντα, με την ανάδειξη κοινών παραμέτρων στις οποίες εστιάζουν
διαισθητικά τα παιδιά ενώ φαντάζονται και σχεδιάζουν την ιδανική τους τάξη και
γ) με παραμέτρους που ενώ αναδεικνύονται ως σημαντικοί στη σχετικοί
βιβλιογραφία δε φαίνεται να έχουν μεγάλη σημασία για τα παιδιά. | el |
dc.format.extent | 129 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σχολικός χώρος | el |
dc.subject | Καινοτόμα μαθησιακά περιβάλλοντα | el |
dc.subject | 3D σχεδιαστικές εφαρμογές | el |
dc.title | Σχεδιασμός μαθησιακών χώρων με εφαρμογές τρισδιάστατης απεικόνισης από παιδιά δημοτικού | el |
dc.title.alternative | Design of learning spaces through 3D visualizations by primary school students | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ασλανίδου, Σοφία | |
dc.contributor.committee | Σιάκας, Σπυρίδων | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | The subject of this diploma thesis is the research carried out with the
voluntary participation of three primary school pupils. The starting point of
research was the need for researchable as a teacher, to examine the concept
of space in the school environment and the parameters that arise for a better
and more effective educational process. The aim of research was to understand
students the importance of space and its parameters through the exploitation
of a 3D application. Researcher making a bibliographic overview in the fields of
the delimitation of the concept of space, in the field of education, examples of
innovative schools in digital tools and space and the parameters affecting
learning environments, came confronted with the following questions: 1) What
does it mean for the students the space. 2) Children to more emphasize? 3)
What parameters did they get better?
Research data emerged through individual semi-structured interviews of
research with students before and after intervention by screen recording and
by recording and analyzing the dialogues that were conducted between
students. The analysis was carried out in three stages. The first stage was
individually held the interview, in the second stage, students were individually
processed in the half-incidental classroom designed by the researcher and the
third stage students again modified and added their own choices to the final
artifact.
Analysis of the survey data showed the following conclusions: 1) all
students liken the space with their environment 2) all students focused on
common parameters when asked for their room and their class during Interview
3) all students during processing focused on common parameters 4) only a
schoolgirl also focused on the lighting parameter. | el |