Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη
Πρόσφατες υποβολές
-
Ασύγχρονες συζητήσεις μέσω κοινωνικών εφαρμογών για εκπαιδευτικούς σκοπούς: Διερευνώντας την ανάπτυξη Κοινότητας Διερεύνησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2025-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «Ασύγχρονες Συζητήσεις μέσω κοινωνικών εφαρμογών για εκπαιδευτικούς σκοπούς: Διερευνώντας την ανάπτυξη Κοινότητας Διερεύνησης» εξετάζει εάν και πώς αναπτύσσονται η γνωστική ... -
Η διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσω συστήματος διαχείρισης περιεχομένου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2025-02-21)Η παρούσα έρευνα διερευνά την αποτελεσματικότητα της χρήσης ενός Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου (WordPress) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Στόχος της μελέτης ήταν να αξιολογηθεί ... -
Το όραμα ανάπτυξης ενός AI-βοηθού για φοιτητές με ενσωμάτωση εκπαιδευτικής υποστήριξης και εικαστικής θεραπείας για την ενίσχυση της ευημερίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2025-02)Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο όραμα της δημιουργίας ενός καινοτόμου ψηφιακού βοηθού με τεχνητή νοημοσύνη (AI), ο οποίος υποστηρίζει φοιτητές τόσο ακαδημαϊκά όσο και ψυχολογικά. Ο AI-βοηθός παρέχει εκπαιδευτική ... -
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και η ανάδυση έμφυλων στερεοτύπων μέσω αυτών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2025-03-05)Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά το ερευνητικό εκείνο πεδίο που σχετίζεται με τη μάθηση βασισμένη σε ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ειδικότερα, η έρευνα αυτή εξετάζει αν και σε ποιον βαθμό η αξιοποίηση δύο ψηφιακών ... -
Ανάπτυξη και χρήση εκπαιδευτικής εφαρμογής κινητών συσκευών για την περιβαλλοντική εκπαίδευση μαθητών Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2025-02-21)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον ρόλο των ψηφιακών μέσων στην προώθηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την ανάγκη για ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα, καθώς και την αποτύπωση των υπαρχουσών γνώσεων ... -
Συνεργατική παραγωγή πληροφοριογραφημάτων (infographics) στο μάθημα της Γλώσσας στη Γ’ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-09-20)Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Ειδικότερα, ορμώμενη από πραγματικά μαθησιακά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στα γλωσσικά ... -
Δημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσω συνεντεύξεων η ύπαρξη αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση, ο τρόπος που δημιουργήθηκαν, ενώ ... -
Έρευνα σχεδιασμού στη νοηματοδότηση εννοιών πιθανοτήτων από μαθητές Γυμνασίου με το ψηφιακό παιχνίδι «yOur War» στην πλατφόρμα του «ChoiCo»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα Έρευνα Σχεδιασμού εξετάζει τη νοηματοδότηση εννοιών των πιθανοτήτων από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά την εμπλοκή τους με το ψηφιακό παιχνίδι «yOur War» το οποίο έχει ως θέμα την επιβίωση σε μία εμπόλεμη ... -
Εφαρμογή της μεθόδου ψηφιακής αφήγησης για την Εκπαίδευση Ενηλίκων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα μελέτη διερευνά την αποτελεσματικότητα της ψηφιακής αφήγησης ως παιδαγωγικού εργαλείου για την ενίσχυση της μάθησης και της εκπαίδευσης, ιδίως στο πλαίσιο της γονικής εκπαίδευσης. Η έρευνα διερευνά τον αντίκτυπο ... -
Σχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Στην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων Ασφαλείας στο Διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζοντας ... -
Χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση: Η συμβολή των ψηφιακών μέσων και πιο συγκεκριμένα μια εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση του MIT app inventor στην ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τη συμβολή των ψηφιακών μέσων στην ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στους νέους μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, εστιάζει στη σημαντικότητα ... -
Εξερευνώντας την υπολογιστική σκέψη στην εκπαιδευτική ρομποτική και εικαστική τέχνη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: μια καινοτόμος προσέγγιση με βάση τη μεθοδολογία FERTILE
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-10)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΑΣΠΑΙΤΕ. Ο στόχος της παρούσας ... -
Νοηματοδότηση μαθητών γυμνασίου μέσω δραστηριοτήτων στο εστιασμένο ψηφιακό εργαλείο «Χαλασμένη Αριθμομηχανή». Μια πολυδιάστατη και πολυαναπαραστασιακή διδακτική πρακτική για την καλλιέργεια της μαθηματικής ικανότητας της αίσθησης των αριθμών και της επίλυσης προβλημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-06-30)Η αίσθηση των αριθμών (number sense) ή αλλιώς η αριθμητική αισθητική είναι μια ικανότητα που απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Ενώ έχει επιφέρει διχογνωμία σχετικά με τον ορισμό της δεν ισχύει το ίδιο ... -
Μια διδακτική αξιοποίηση για τη ζωγραφική τέχνη του Bee-bot μέσω της μεθοδολογίας FERTILE σε μαθητές προσχολικής ηλικίας: εξερευνώντας την υπολογιστική σκέψη πριν και κατά τον προγραμματισμό του ρομπότ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-23)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την καλλιέργεια δεξιοτήτων της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) μέσω της εμπλοκής μαθητών προσχολικής ηλικίας, νηπίων και προνηπίων, σε δραστηριότητες ΕΡ στο μάθημα της Τέχνης. Έτσι, μέσα ... -
Η συμβολή του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Στην έρευνα ... -
Ανάλυση του σχεδιασμού διεπιστημονικών project εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης: διαπιστώσεις από τις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-10)Η παρακάτω ερευνητική εργασία διεξήχθη ως διπλωματική εργασία στο πλαίσιο του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ ... -
Η χρήση του ChatGPT ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της γεωγραφίας ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται κυρίως για την τεχνολογική εξέλιξη και την ψηφιοποίηση των μέσω, σε κάθε επικείμενο κλάδο. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαιδευτική διαδικασία φαίνεται να βιώνει έντονα αυτές τις αλλαγές και να ... -
Ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών μέσα από ψηφιακά παιχνίδια στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Η παρούσα διατριβή διερευνά τη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών ως μέσο ενίσχυσης της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών στο μάθημα "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας". Η χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση έχει αποδειχθεί ... -
Κατανόηση της ευθύνης στην εποχή των κοινωνικών δικτύων - Μια εκπαιδευτική παρέμβαση επαυξημένης πραγματικότητας περί της ηθικής ψηφιακών δεδομένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο και η σχετική πλατφόρμα παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους μη τεχνικούς μαθητές στην εκπαίδευση ηθικής δεδομένων και να ενισχύσουν τον ... -
Το ψηφιακό παιχνίδι Scratch ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αυτό τον αιώνα μεγαλώνουν χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες από πολύ μικρά. Τα παιδιά από μικρή ηλικία αλληλοεπιδρούν και χειρίζονται tablet, κινητές συσκευές σε ...