Η διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσω συστήματος διαχείρισης περιεχομένου
Teaching Greek as a second/foreign language through a content management system

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γαραντζιώτη, Αγγελική
Ημερομηνία
2025-02-21Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία ; Ελληνικά ; Wordpress ; Εκμάθηση ; Γλωσσική ανάπτυξηΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα διερευνά την αποτελεσματικότητα της χρήσης ενός Συστήματος
Διαχείρισης Περιεχομένου (WordPress) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως
δεύτερης/ξένης γλώσσας. Στόχος της μελέτης ήταν να αξιολογηθεί κατά πόσο μια
ψηφιακή πλατφόρμα μπορεί να ενισχύσει τη γλωσσική μάθηση μέσα από διαδραστικές
δραστηριότητες, πολυμεσικά εργαλεία και συνεργατικές πρακτικές.
Το δείγμα της έρευνας περιλάμβανε πέντε μαθητές διαφορετικών γλωσσικών και
πολιτισμικών υποβάθρων, οι οποίοι είχαν ποικίλα επίπεδα επάρκειας στην ελληνική
γλώσσα. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων, διεξήχθησαν συνεντεύξεις με τους
εκπαιδευτικούς των μαθητών, ώστε να εξεταστεί η αλληλεπίδραση τους με την
πλατφόρμα και η αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εργαλείων που
χρησιμοποιήθηκαν.
Τα ευρήματα ανέδειξαν ότι η χρήση της τεχνολογίας στη γλωσσική διδασκαλία μπορεί
να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, καθώς οι μαθητές που συμμετείχαν σε διαδραστικές
δραστηριότητες και κοινωνική αλληλεπίδρασηπαρουσίασαν σημαντική βελτίωση στις
δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου. Η θεωρία του εποικοδομητισμού
(Constructivism), η κοινωνική μάθηση (SocialLearning) και η πολυτροπική μάθηση
(MultimodalLearning) αποδείχθηκαν καθοριστικές στη διαμόρφωση ενός δυναμικού
μαθησιακού περιβάλλοντος. Παράλληλα, η διαφοροποίηση των μαθησιακών
προσεγγίσεων σύμφωνα με το γλωσσικό επίπεδο κάθε μαθητή ενίσχυσε την
εξατομίκευση της διδασκαλίας.
Ωστόσο, η έρευνα ανέδειξε και προκλήσεις, όπως η ανάγκη για περισσότερη
καθοδήγηση των αρχάριων μαθητών, η τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας και η
απαραίτητη διαθεσιμότητα πόρων για τη μεγιστοποίηση των μαθησιακών
αποτελεσμάτων.
Περίληψη
This research investigates the effectiveness of the use of a Content Management
System (WordPress) in the teaching of Greek as a second/foreign language. The aim of
the study was to evaluate whether a digital platform can enhance language learning
through interactive activities, multimedia tools and collaborative practices.
The research sample included five students from different linguistic and cultural
backgrounds, who had varying levels of proficiency in Greek. To analyse the results,
interviews were conducted with the students' teachers to examine their interaction with
the platform and the effectiveness of the digital tools used.
The findings indicated that the use of technology in language teaching can be highly
effective, as students who participated in interactive activities and social interaction
showed significant improvement in comprehension and speech production skills.
Constructivism, Social Learning and Multimodal Learning proved to be instrumental in
shaping a dynamic learning environment. At the same time, the differentiation of
learning approaches according to the language level of each learner enhanced the
personalisation of teaching.
However, the research also highlighted challenges such as the need for more guidance
for novice learners, technical support for the platform and the necessary availability of
resources to maximise learning outcomes.