Το όραμα ανάπτυξης ενός AI-βοηθού για φοιτητές με ενσωμάτωση εκπαιδευτικής υποστήριξης και εικαστικής θεραπείας για την ενίσχυση της ευημερίας
The idea of developing an AI assistant for students integrating educational support and art therapy to enhance well-being

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ζαχαριουδάκη, Μαρία
Ημερομηνία
2025-02Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Εικαστική θεραπεία ; Ψηφιακή υποστήριξη ; Εξατομίκευση ; Ψυχική υγείαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο όραμα της δημιουργίας ενός καινοτόμου ψηφιακού βοηθού με τεχνητή νοημοσύνη (AI), ο οποίος υποστηρίζει φοιτητές τόσο ακαδημαϊκά όσο και ψυχολογικά. Ο AI-βοηθός παρέχει εκπαιδευτική υποστήριξη, όπως βοήθεια στη μελέτη και καθοδήγηση σε εργαστηριακές δραστηριότητες, ενώ ενσωματώνει λειτουργίες εικαστικής θεραπείας για την προώθηση της ψυχικής ευεξίας. Ο εικονικός καμβάς και οι διαδραστικές εικαστικές δραστηριότητες ενθαρρύνουν τη συναισθηματική έκφραση και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα προσφέρουν πολύτιμα δεδομένα για την ανάπτυξη
δράσεων υποστήριξης από τους πανεπιστημιακούς φορείς. Η εργασία αυτή συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής, όπως το machine learning και τα εργαλεία ψηφιακής τέχνης, για να ενισχύσει την ευημερία των φοιτητών και να προωθήσει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία μάθησης.
Περίληψη
This study focuses on the idea of developing an innovative AI-powered digital assistant designed to support students both academically and psychologically. The AI assistant offers educational support, including study assistance, guidance in laboratory activities, and time management, while integrating art therapy features to promote mental well-being. A virtual canvas and interactive art-based activities encourage emotional expression and creativity, while also providing valuable data for university staff to design targeted support actions. By combining cutting-edge technologies such as machine learning and digital art tools, this project aims to enhance students’ well-being and foster a more holistic learning experience.