Η επίδραση της δημιουργικής κίνησης σε νήπια ηλικίας 4 ετών
The effect of creative movement in infants aged 4 years
Keywords
Δημιουργική κίνηση ; Νήπια ; Ανάπτυξη ; Βελτίωση δεξιοτήτωνAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την επίδραση της δημιουργικής
κίνησης, στα εσωτερικά κίνητρα, στις γνωστικές και κινητικές δεξιότητες, καθώς στις
κοινωνικές δεξιότητες σε νήπια τριών ως πέντε ετών. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα
της παρούσας έρευνας είναι τα παρακάτω:
• Κατά πόσον οι γονείς είναι ενημερωμένοι για το τι συνιστά δημιουργική
κίνηση;
• Κατά πόσο νήπια 4 ετών συμμετέχουν σε δράσεις δημιουργικής κίνησης;
• Παρατηρείται βελτίωση από τη συμμετοχή των νηπίων στη δημιουργική κίνηση
και αν ναι, σε ποιους τομείς παρατηρείται η σημαντικότερη βελτίωση;
Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται ερωτηματολόγιο με κλειστές και ανοιχτές
ερωτήσεις. Το δείγμα της έρευνάς αποτελούν γονείς νηπίων. Η δειγματοληψία ήταν
τυχαία και το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε ηλεκτρονικά μέσω του Google Forms και
απάντησαν 86 άτομα εκ των οποίων έγκυρες θεωρήθηκαν οι 81 απαντήσεις. Το πρώτο
μέρος του ερωτηματολογίου της μελέτης απαρτίζεται από ερωτήσεις που διερευνούν
ποσοτικά στοιχεία του δείγματος. Το ερωτηματολόγιο περιείχε κλειστές και ανοικτές
ερωτήσεις, με πολλές εξ αυτών να είναι πεντάβαθμης κλίμακας Likert από το
«Διαφωνώ απόλυτα» ως το «Συμφωνώ απόλυτα». Επίσης στις ανοιχτές ερωτήσεις οι
ερωτηθέντες μπορούσαν να συμπληρώσουν ότι πίστευαν ότι θα βοηθούσε στην έρευνα
και δεν εμπεριεχόταν στις κλειστές ερωτήσεις. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας
ο τομέας με τη μεγαλύτερη βελτίωση είναι οι κοινωνικές και επικοινωνιακές και οι
κινητικές δεξιότητες. Ωστόσο, σημαντική βελτίωση παρατηρείται και στη
συμπεριφορά, αλλά όχι και στις γνωστικές δεξιότητες.
Abstract
The purpose of this study is to examine the effect of creative movement on, intrinsic
motivation, cognitive and motor skills, as well as social skills in infants three to five
years old. The main research questions of this research are the following:
• Are parents aware of what constitutes creative movement?
• To what extent do four-year-old infants participate in creative movement
activities?
• Is there any improvement from the participation of infants in creative movement
activities and if so, in which areas is the most significant improvement?
The present study uses a questionnaire with closed and open-ended questions. The
results of the questionnaire are presented in detail through the analysis of the views of
the sample on the examined issues, and through graphs. The sample of the research is
parents of infants. The sampling was random, and the questionnaire was shared
electronically via Google Forms and 86 people answered, of which 81 answers were
considered valid. The first part of the study questionnaire consists of questions that
explore quantitative data of the sample. Overall, the questionnaire contained closed and
open-ended questions, many of which were on a five-point Likert scale from "Strongly
Disagree" to "Strongly Agree". Furthermore, in the open-ended questions the
respondents could fill in what they believed would help the research and was not
included in the closed-ended questions. Based on the research results, the areas with the
greatest improvement are social and communication and motor skills. However, there
is also a significant improvement in behavior, but not in cognitive skills.