Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σπαστική εγκεφαλική παράλυση και πρωταθλητισμός. Μελέτη περίπτωσης.

dc.contributor.advisorΜιχαλόπουλος, Ευστάθιος
dc.contributor.authorΤζώρτζη, Άννα
dc.date.accessioned2021-10-11T11:10:15Z
dc.date.available2021-10-11T11:10:15Z
dc.date.issued2021-10-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1307
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1158
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει αρχικά θεωρητικά και βιβλιογραφικά το θέμα της σπαστικής εγκεφαλικής παράλυσης. Δίνεται ο ορισμός της, παρουσιάζονται τα είδη της καθώς και η αιτιολογία και η συμπτωματολογία της. Στη συνέχεια περιγράφεται η καθημερινή ζωή των παιδιών με σπαστική εγκεφαλική παράλυση και με ποιους τρόπους μπορούν να υποστηριχθούν είτε από ειδικούς είτε από βοηθητικό εξοπλισμό. Επιπλέον, προσεγγίζονται οι παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν ώστε να διευκολύνονται στην καθημερινότητά τους. Ένα σημαντικό θέμα που αναλύεται είναι η κοινωνική ένταξη του παι-διού με σπαστική εγκεφαλική παράλυση καθώς και η ένταξή του στη σχολική κοινότητα. Εξετάζεται επίσης η ευκολία της ενσωμάτωσης αυτής όπως και οι παράγοντες από τους οποίους επηρεάζεται. Περαιτέρω, γίνεται αναφορά στους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχο-κοινωνική ποιότητα ζωής τους και αναλύεται γιατί ο αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει στήριγμα στην καθημερινότητά τους και ποιες είναι οι πρακτικές που χρειάζεται να ακολουθηθούν για να τη βελτιώσουν. Διερευνάται ακόμα αν μπορούν τα άτομα αυτά να ασχοληθούν με τον πρωταθλητισμό και τι μπορεί αυτός να τους προσφέρει. Στο δεύτερο μέρος της παρούσας εργασίας γίνεται η ποιοτική έρευνα και η δια-τύπωση συμπερασμάτων γύρω από την ένταξη των ατόμων με κινητικές αναπηρίες λόγω σπαστικής εγκεφαλικής παράλυσης στο κοινωνικό περιβάλλον και την αξία του αθλητι-σμού και δη, του πρωταθλητισμού στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις γονείς ατόμου με σπαστική εγκεφαλική παράλυση, ο ίδιος ο πάσχων, ο οποίος κάνει πρωταθλητισμό και ο προπονητής του, καταθέτουν τις προσωπικές τους εμπειρίες. Τέλος διατυπώνονται συμπεράσματα και εκφράζονται προβληματισμοί για τους τρόπους με τους οποίους θα πρέπει να ενισχυθούν τα άτομα αυτά και να εξασφαλιστούν οι βέλτιστες δυνατές συνθήκες διαβίωσης και ψυχισμού τους. Λέξεις-κλειδιά: σπαστική εγκεφαλική παράλυση, αναπηρία, άτομα με αναπηρία και αθλητισμός, ένταξη ατόμων με αναπηρίαel
dc.format.extent55el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣπαστική εγκεφαλική παράλυσηel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΑποκατάσταση ατόμων με κινητική αναπηρίαel
dc.titleΣπαστική εγκεφαλική παράλυση και πρωταθλητισμός. Μελέτη περίπτωσης.el
dc.title.alternativeSpastic cerebral palsy and competitive sport. Case study.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜιχαλόπουλος, Ευστάθιος
dc.contributor.committeeΑνδρή, Ελισάβετ
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe present dissertation initially approaches the subject of spastic cerebral palsy theoretically and bibliographically. Its definition is given, its types are presented as well as its etiology and symptoms. The following describes the daily life of children with spastic cerebral palsy and how they can be supported either by specialists or by assistive devices. In addition, the interventions that can be made to facilitate their daily life are approached. An important issue that is analyzed is the social integration of the child with spastic cerebral palsy as well as his integration into the school community. The ease of this integration as well as the factors by which it is affected are also considered. Furthermore, reference is made to the factors that affect their psycho-social quality of life and it is analyzed why sport can be a support in their daily life and what are the practices that need to be followed to improve it. It is also being investigated whether these individuals can engage in the championship and what it can offer them. Ιn the second part of the present work, through qualitative research conclusions are made about the integration of people with mobility disabilities due to spastic cerebral palsy in the social environment and the value of sports and in particular, the competitive sports in improving their quality of life. Through semi-structured interviews, the parents of a person with spastic cerebral palsy, the patient himself, who is a champion, and his coach, share their personal experiences. Finally, conclusions and concerns are expressed about the ways in which these individuals should be strengthened and their optimal living conditions should be ensured. Key words: spastic cerebral palsy, disability, people with disabilities and sports, inclusion of people with disabilitiesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές