Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η παιδική κακοποίησησ στην προσχολική ηλικία. Η συμβολή του Κοινωνικού Λειτουργού στο Νηπιαγωγείο.

dc.contributor.advisorPanagakos, Ioannis
dc.contributor.authorΝούση, Ζωή
dc.date.accessioned2021-10-13T07:14:00Z
dc.date.available2021-10-13T07:14:00Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1327
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1178
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το θέμα της παιδικής κακοποίησης αποτελεί πρόβλημα της δημόσιας υγείας παγκοσμίως το οποίο απασχολεί ιδιαίτερα την κοινωνία και τους ανθρώπους. Σκοπός και σημαντικότητα της έρευνας: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει την κακοποίηση κατά την προσχολική κυρίως (νηπιακή) ηλικία και την ανάγκη της παρουσίας του Κοινωνικού λειτουργού στο σχολικό πλαίσιο του νηπιαγωγείου. Μέθοδος: Η έρευνα για το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης πραγματοποιήθηκε με την μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, με την αναζήτηση της σχετικής ελληνικής και αγγλικής βιβλιογραφίας. Αποτελέσματα: Από την αναζήτηση προέκυψαν 57 βιβλιογραφικές αναφορές, κατά την περίοδο 2010-2020, οι οποίες πληρούσαν τα απαραίτητα κριτήρια. Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε πως η παιδική κακοποίηση έχει αρνητικές επιδράσεις στην σωματική και συναισθηματική υγεία παιδιών. Ο κοινωνικός λειτουργός με την παρουσία του μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην πρόληψη και ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για θέματα κακοποίησης εις βάρος των μαθητών. Η συνεργασία του κοινωνικού λειτουργού με τον εκπαιδευτικό μπορεί να δημιουργήσει έναν ισχυρό δεσμό προφύλαξης για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών και του σχολείου. Συμπεράσματα: Έχει σημειωθεί αξιόλογη πρόοδος στον νόμο, την πολιτική και την πρακτική σε πολλές πλευρές για μεγαλύτερη αναγνώριση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν απόψεις. Πολλά παιδιά παγκοσμίως, συνεχίζουν να μην έχουν ευκαιρία να απολαμβάνουν το αίσθημα της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης, αλλά και της εμπιστευτικότητας, ώστε να μιλούν για βία ή κακοποίηση τόσο στη ζωή τους, όσο και στις ζωές των γύρω τους. Είναι απαραίτητο να γίνουν έρευνες οι οποίες να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία αναγνώρισης της κακοποίησης και την σωστή αντιμετώπιση-παρέμβαση. Οι επαγγελματίες παιδαγωγοί και όσοι εργάζονται στους χώρους της σχολικής κοινότητας οφείλουν να είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο θέμα της κακοποίησης, εξετάζοντας έτσι με ιδιαίτερη προσοχή το σώμα και την συμπεριφορά του παιδιού. Λέξεις Κλειδιά: προσχολική ηλικία, κοινωνική εργασία, νηπιαγωγός, παιδική κακοποίηση, ενημέρωση, πρόληψη, παρέμβαση.el
dc.format.extent71el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαιδική κακοποίησηel
dc.titleΗ παιδική κακοποίησησ στην προσχολική ηλικία. Η συμβολή του Κοινωνικού Λειτουργού στο Νηπιαγωγείο.el
dc.title.alternativeChild abuse in preschool. The contribution of the social worker in kindergarten.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePanopoulos, Vasileios
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The issue of children's misplaced supplements of use for the requirement required by the application and users. Purpose of the research: The purpose of this research is to study abuse in preschool mainly (infant) age and the need for the presence of the Social Worker in the school context of kindergarten. Method: The research on the phenomenon of child abuse was carried out with the method of bibliographic review, with the search of the relevant Greek and English literature. Results: The search resulted in 58 bibliographic references, during the period 2010-2020, that met the predefined criteria. Through the search of the literature it was found that child abuse has negative effects on the physical and emotional health of children. The social worker with his presence can significantly contribute to the prevention and information of the school community on issues of abuse against students. The cooperation of the social worker with the teacher can create a strong precautionary link to protect the rights of children and the school. Discussion: Significant progress has been made in law, policy and practice in many areas for greater recognition of the right of children to express their views. Many of children around the world continue to be deprived of the opportunity to enjoy a sense of security and trust, but also of confidentiality, to speak of violence or abuse both in their own lives and in the lives of those around them. Future research is needed to provide information on the process of identifying abuse and the proper treatment-intervention. Professional educators and those working in the school community should be particularly aware of the issue of abuse, thus paying close attention to the child's body and behavior. Key words: preschool age, social work, kindergarten teacher, child abuse, information, prevention, intervention.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές