dc.contributor.advisor | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.author | Χριστογεώργου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2021-10-21T11:32:16Z | |
dc.date.available | 2021-10-21T11:32:16Z | |
dc.date.issued | 2021-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1399 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1250 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την έρευνα και τη μελέτη της επίδρασης του συναισθήματος στη μνήμη και τη μάθηση. Τα συναισθήματα, όπως είναι ήδη γνωστό, είναι στενά συνυφασμένα τόσο με τις προσωπικές όσο και με τις κοινωνικές εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου. Αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία μνημών και αναμνήσεων καθώς είναι δυναμικά, κοινωνικά και εξαρτώνται από το περιβάλλον.
Είναι αποτέλεσμα νευροφυσιολογικών λειτουργιών με έδρα τον εγκέφαλο και η κατανόησή τους συμβάλλει στη βέλτιστη αποκωδικοποίηση των δραστηριοτήτων του εγκεφάλου που συνδέονται με τη μνήμη και τη μάθηση. Η μάθηση, η οποία αναφέρεται σε νέες γνώσεις, τρόπους σκέψης και στην κατάκτηση νέων δεξιοτήτων, προηγείται της μνήμης. Κατ’ επέκταση, η μελέτη του νευροβιολογικού υπόβαθρου των συναισθημάτων και της επίδρασής τους στη μνημονική λειτουργία και τη μαθησιακή διαδικασία, συντελεί στην αποτελεσματικότερη μάθηση.
Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία προσπάθεια βιβλιογραφικής διερεύνησης και μελέτης με στόχο να βοηθήσει στην κατανόηση της επίδρασης του συναισθήματος στη μάθηση και τη μνήμη, αλλά και στην προσέγγιση των λειτουργικών ρόλων που διαδραματίζουν διάφορες περιοχές του εγκεφάλου στο πλαίσιο της συναισθηματικής επεξεργασίας. Συνοψίζοντας, τα σύγχρονα βιβλιογραφικά δεδομένα σχετικά με τον αντίκτυπο του συναισθήματος στη μνημονική και μαθησιακή διαδικασία διατυπώνονται συμπεράσματα που αναφέρονται στις επιδράσεις του συναισθήματος που ενισχύουν ή παρεμποδίζουν τη μνήμη και τη μάθηση αντίστοιχα. | el |
dc.format.extent | 102 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Νευροβιολογία | el |
dc.subject | Εγκέφαλος | el |
dc.subject | Συναισθήματα | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Μάθηση | el |
dc.title | Το νευροβιολογικό υπόβαθρο των συναισθημάτων και η επίδρασή τους στη μνήμη και τη μάθηση | el |
dc.title.alternative | The neurological background of emotions and their impact on memory and learning | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ανδρή, Ελισάβετ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | In recent years, there has been a growing interest in researching and studying the effect of emotion on memory and learning. Emotions, as is already known, are closely intertwined with both personal and social aspects of human life. They are the basis for the creation of memories and recollections as they are dynamic, social and dependent on the environment.
They are the result of brain-based neurophysiological functions and their understanding contributes to the optimal expression of brain activities related to memory and learning. Learning, which refers to new knowledge, ways of thinking and the acquisition of new skills, precedes memory. Consequently, the study of the neurobiological background of emotions and their effect on memory function and the learning process, contributes to more effective learning.
This paper attempts to use bibliographic research and study of already available research texts, scientific articles and university textbooks. Its aim is to contribute to the understanding of the effect of emotion on learning and memory, but also to the approach of the functional roles played by different areas of the brain in the context of emotional processing. Summarizing the current state of knowledge about the impact of emotion on the memory and learning process, conclusions are drawn that refer to the effects of emotion that enhance or hinder memory and learning respectively. | el |