Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το νευροβιολογικό υπόβαθρο των συναισθημάτων και η επίδρασή τους στη μνήμη και τη μάθηση

dc.contributor.advisorKonstanti, Ourania
dc.contributor.authorΧριστογεώργου, Μαρία
dc.date.accessioned2021-10-21T11:32:16Z
dc.date.available2021-10-21T11:32:16Z
dc.date.issued2021-10-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1399
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1250
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την έρευνα και τη μελέτη της επίδρασης του συναισθήματος στη μνήμη και τη μάθηση. Τα συναισθήματα, όπως είναι ήδη γνωστό, είναι στενά συνυφασμένα τόσο με τις προσωπικές όσο και με τις κοινωνικές εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου. Αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία μνημών και αναμνήσεων καθώς είναι δυναμικά, κοινωνικά και εξαρτώνται από το περιβάλλον. Είναι αποτέλεσμα νευροφυσιολογικών λειτουργιών με έδρα τον εγκέφαλο και η κατανόησή τους συμβάλλει στη βέλτιστη αποκωδικοποίηση των δραστηριοτήτων του εγκεφάλου που συνδέονται με τη μνήμη και τη μάθηση. Η μάθηση, η οποία αναφέρεται σε νέες γνώσεις, τρόπους σκέψης και στην κατάκτηση νέων δεξιοτήτων, προηγείται της μνήμης. Κατ’ επέκταση, η μελέτη του νευροβιολογικού υπόβαθρου των συναισθημάτων και της επίδρασής τους στη μνημονική λειτουργία και τη μαθησιακή διαδικασία, συντελεί στην αποτελεσματικότερη μάθηση. Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία προσπάθεια βιβλιογραφικής διερεύνησης και μελέτης με στόχο να βοηθήσει στην κατανόηση της επίδρασης του συναισθήματος στη μάθηση και τη μνήμη, αλλά και στην προσέγγιση των λειτουργικών ρόλων που διαδραματίζουν διάφορες περιοχές του εγκεφάλου στο πλαίσιο της συναισθηματικής επεξεργασίας. Συνοψίζοντας, τα σύγχρονα βιβλιογραφικά δεδομένα σχετικά με τον αντίκτυπο του συναισθήματος στη μνημονική και μαθησιακή διαδικασία διατυπώνονται συμπεράσματα που αναφέρονται στις επιδράσεις του συναισθήματος που ενισχύουν ή παρεμποδίζουν τη μνήμη και τη μάθηση αντίστοιχα.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΝευροβιολογίαel
dc.subjectΕγκέφαλοςel
dc.subjectΣυναισθήματαel
dc.subjectΜνήμηel
dc.subjectΜάθησηel
dc.titleΤο νευροβιολογικό υπόβαθρο των συναισθημάτων και η επίδρασή τους στη μνήμη και τη μάθησηel
dc.title.alternativeThe neurological background of emotions and their impact on memory and learningel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑνδρή, Ελισάβετ
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIn recent years, there has been a growing interest in researching and studying the effect of emotion on memory and learning. Emotions, as is already known, are closely intertwined with both personal and social aspects of human life. They are the basis for the creation of memories and recollections as they are dynamic, social and dependent on the environment. They are the result of brain-based neurophysiological functions and their understanding contributes to the optimal expression of brain activities related to memory and learning. Learning, which refers to new knowledge, ways of thinking and the acquisition of new skills, precedes memory. Consequently, the study of the neurobiological background of emotions and their effect on memory function and the learning process, contributes to more effective learning. This paper attempts to use bibliographic research and study of already available research texts, scientific articles and university textbooks. Its aim is to contribute to the understanding of the effect of emotion on learning and memory, but also to the approach of the functional roles played by different areas of the brain in the context of emotional processing. Summarizing the current state of knowledge about the impact of emotion on the memory and learning process, conclusions are drawn that refer to the effects of emotion that enhance or hinder memory and learning respectively.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές