Δημιουργία ιστοριών μουσείου μέσα από συμβατές ομάδες.
Creating museum stories through compatible groups.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Φιλντίση, Κρυσταλλία
Date
2021-09-28Advisor
Antoniou, AngelikiKeywords
Δημιουργία ιστοριών ; Πολιτιστική πληροφόρηση ; Αλληλεπίδραση ομάδων ; Συμβατότητα ομάδων ; ΜουσείοAbstract
Τα Μουσεία ενσωματώνουν νέες υπηρεσίες, όπως η ψηφιακή αφήγηση, με αντικείμενα των συλλογών τους, προσδίδοντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται σε ψηφιακές ομαδικές εργασίες.
Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση τρόπων δημιουργίας ποιοτικού περιεχομένου μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας. Πρόκειται για μια αρχική έρευνα που μελλοντικά θα αποτελέσει τη βάση για συστήματα πληθοπορισμού και συνεργασίας.
Ειδικότερα διερευνά τη δυνατότητα οχτώ μικρών ομάδων επισκεπτών μουσείου, στην συνδημιουργία ιστοριών πολιτιστικού περιεχομένου μέσα από εικόνες αγαλμάτων. Ο πληθυσμός της έρευνας αποτελείται αρχικά από τριάντα δύο συμμετέχοντες οι οποίοι χωρίστηκαν σε τέσσερις συμβατές και τέσσερις μη συμβατές ομάδες ανάλογα τα αποτελέσματα του τεστ disc τους. Επιπροσθέτως πενήντα βαθμολογητές αξιολόγησαν τις ιστορίες που δημιούργησαν οι συμβατές και οι μη συμβατές ομάδες.
Ερωτήματα της έρευνας είναι εάν μπορούν να συνδημιουργηθούν ιστορίες για μουσεία από ομάδες επισκεπτών. Καθώς και πως μπορούν αυτές οι ομάδες να συνεργαστούν ομαλά και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα αποτελέσματα απέδειξαν ότι μπορούν να συνδημιουργήθουν ιστορίες πολιτιστικού περιεχομένου από ομάδες επισκεπτών. Οι κατανομές των συμβατών και μη συμβατών ομάδων (βαθμολογίες), αποδεικνύουν ελάχιστη υψηλότερη απόκλιση των συμβατών ομάδων, δηλαδή σχεδόν παρόμοιες. Ενδεχομένως με μεγαλύτερο δείγμα, θα αποδεικνύονταν καλύτερα αποτελέσματα.
Abstract
Museums integrate new services, such as digital storytelling, with objects from their collections, enabling visitors to interact and collaborate in digital group work.
The aim of this work is to explore ways to create quality content in a short period of time, to optimize the process. This is an initial research that in the future will be the basis for crowdfunding and cooperation systems.
In particular, it explores the possibility of eight small groups of museum visitors, in the co-creation of stories of cultural content through images of statues. The research population initially consists of thirty two participants who were divided into four compatible and four incompatible groups depending on the results of their disc test. In addition, fifty evaluators rated the stories created by compatible and incompatible groups.
Research questions are whether museum stories can be co-created by groups of visitors. As well as how these teams can work together smoothly and achieve the best possible result.
The results showed that stories of cultural content can be co-created by groups of visitors. The distributions of the compatible and incompatible groups (scores) show a slightly higher deviation of the compatible groups, almost similar. Possibly with a larger sample, better results would be shown.