Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η Δραματική Τέχνη ως παιδαγωγική μέθοδος για την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.authorΠαπαγιάννη, Μελίνα
dc.date.accessioned2021-10-26T08:14:55Z
dc.date.issued2021-07-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1432
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1283
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να δείξει το ρόλο που παίζει η δραματική τέχνη σαν παιδαγωγικό μέσο στην ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παίζει ουσιαστικό ρόλο και ποιος είναι αυτός ακριβώς; Η εργασία αποτελείται από έξι κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο είναι η εισαγωγή όπου έχουμε μια σύντομη παρουσία της διπλωματικής εργασίας με το σκοπό και τους επιμέρους στόχους της. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα και στο προοδευτικό κίνημα της Νέας Αγωγής μέσα από το οποίο η δραματική τέχνη έγινε σημαντικό παιδαγωγικό εργαλείο. Ακολουθεί μια ιστορική ανασκόπηση της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση, η Θεατρική Αγωγή στο αναλυτικό πρόγραμμα και αποσαφήνιση των όρων δράμα και θέατρο. Στη συνέχεια δίνεται ο ορισμός της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση, τα χαρακτηριστικά της, οι παιδαγωγικές της ωφέλειες και τα δομικά της στοιχεία. Το τρίτο κεφάλαιο πραγματεύεται την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. 1ο υποκεφάλαιο: η κοινωνικοποίηση του παιδιού, φορείς κοινωνικοποίησης και κοινωνικές δεξιότητες και 2ο υποκεφάλαιο: η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, η συναισθηματική νοημοσύνη-ενσυναίσθηση, ο ρόλος της οικογένειας, η συναισθηματική αγωγή και ο ρόλος του σχολείου. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό δράμα στην πράξη, πώς δουλεύεται με άλλα λόγια στο δημοτικό σχολείο. Ακολουθεί αναλυτική παρουσίασή του με τους στόχους, τα χαρακτηριστικά του, το σχεδιασμό και τις τεχνικές του. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της ερευνητικής βιβλιογραφία ερευνών πάνω στο αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας. Έρευνες του εξωτερικού και στον ελλαδικό χώρο που αποδεικνύουν τη συμβολή της δραματικής τέχνης στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, το έκτο κεφάλαιο αποτελεί η σύνοψη και τα συμπεράσματα.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔραματική τέχνηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό δράμαel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΣυναισθηματική ανάπτυξηel
dc.titleΗ Δραματική Τέχνη ως παιδαγωγική μέθοδος για την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDrama in Education as a pedagogical method for enhancing the social and emotional development of students in primary educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeBelessi, Vassiliki
dc.contributor.committeePapageorgiou, Efstathia
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe goal of this paper is to show the role that Dramatic Art plays as an educational tool for the social-emotional development of students in elementary school. Is this role important and what is it exactly? The paper consists of six chapters. The first chapter is the introduction where we have a brief presence of the dissertation with its purpose and sub-objectives. In the second chapter the educational system is mentioned and the Progressive Εducation movement, from which emerged Drama in Education as an important pedagogical tool. This is followed by a historical review of Drama in Education, theatrical education in the curriculum and clarification of the terms Drama and Theatre. A definition of Drama in Education comes afterwards, with its characteristics, pedagogical benefits and structural elements. The third chapter deals with the social and emotional development of the child. 1st subchapter: the socialization of the child, socialization actors and social skills and 2nd subchapter: the emotional development of the child, the emotional intelligence-empathy, the role of the family, the emotional education and the role of the school. The fourth chapter presents Educational Drama in practice, how it works in other words, in primary school. A detailed presentation is followed, with its goals, characteristics, design and techniques. In the fifth chapter, the research literature based on the subject of this paper is presented. Research abroad and in Greece that proves the contribution of Drama in Education in the social and emotional development of children in primary education. Finally, the sixth chapter is the summary and conclusions.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2022-04-27T08:14:55Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές