Συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς με την επιθετική οδήγηση σε υπεραστικές περιοχές
Correlation of driving behavior with aggressive driving in rural areas
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Συτερμέγια, Καλλιόπη
Ημερομηνία
2021-07-23Επιβλέπων
Papantoniou, PanagiotisΛέξεις-κλειδιά
Οδηγική συμπεριφορά ; Επιθετική οδήγηση ; Υπεραστικές περιοχές ; Οδική ασφάλειαΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση αλλά και η συσχέτιση της
οδηγικής συμπεριφοράς με την επιθετική οδήγηση στο υπεραστικό οδικό δίκτυο. Για την επίτευξη του
στόχου χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς από έξυπνα κινητά τηλέφωνα μέσω της
εφαρμογής OSeven, η οποία βασίζεται στη συνεχή καταγραφή των βασικών παραμέτρων οδήγησης
σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση αισθητήρων συσκευών Smartphones. Σε αυτό το πλαίσιο,
συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία από 100 οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν στο πείραμα οδήγησης
σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Στη συνέχεια οι στατιστικές αναλύσεις
πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων της γραμμικής και λογαριθμοκανονικής
παλινδρόμησης. Η επιθετική οδήγηση προσδιορίζεται με τα απότομα συμβάντα τόσο όσον αφορά
επιταχύνσεις όσο και επιβραδύνσεις και μέσω των τριών μοντέλων παλινδρόμησης που αναπτύχθηκαν
διερευνάται ποιοι παράγοντες και πως επηρεάζουν την ύπαρξη απότομων συμβάντων και κατ’
επέκταση επιθετικής οδήγησης. Η μέση ταχύτητα, η χρήση κινητού τηλεφώνου, το φύλο και η ηλικία
είναι παράμετροι που εμφανίζονται ως ανεξάρτητες μεταβλητές σε όλα τα μοντέλα και η επιρροή τους
στην οδηγικής συμπεριφορά και στην οδική ασφάλεια αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντική.
Περίληψη
The objective of this Diploma Thesis is the investigation and the correlation of driving behavior with
aggressive driving in rural areas. In order to achieve this objective driving behavior data through the
OSeven application were extracted and analysed based on real-time driving parameters. Within this
framework, 100 drivers participated in the real-time driving experiment for a period of six months.
Then statistical analysis performed included linear and logarithmic regression models while aggressive
driving is estimated through harsh acceleration and harsh deceleration events. Average speed, mobile
phone use, gender and age are parameters that appear as independent variables in all models and their
influence on driving behavior and road safety proves to be extremely important.