Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πιστοποίησης Ολικής Ποιότητας και εφαρμογή στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη
European Foundation for Quality Management and implementation in Health Care
Keywords
Υπηρεσίες υγείας ; Κλινική πρακτική ; Clinical practice ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Total quality management ; Ανθρωποκεντρικά συστήματα ; Human-centered management systems ; Υγειονομική περίθαλψη ; Health care services ; Διοίκηση μέσω στόχων ; Management by objectivesAbstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται το ευρωπαϊκό μοντέλο πιστοποίησης Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και εφαρμογή στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη. Η Διαχείριση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), όπως η ποιοτική αριστεία- EFQM, είναι ένα σύστημα
διαχείρισης με κέντρο τον άνθρωπο. Σύμφωνα με τη θεωρία του Donabedian, οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης αποτελούνται από: δομές και πράγματα (ανθρώπινοι πόροι, εξοπλισμός, επίπεδο ικανοποίησης, ποσοστό επιπλοκών κ.λπ.). Αυτή στοχεύει στη μεγιστοποίηση της αξίας του προϊόντος ή υπηρεσίας για τον πολίτη ή ασθενή με τη διοίκηση μέσω στόχων και για την ικανοποίηση του πελάτη με την ενεργό συμμετοχή όλων και στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Η συνολική ποιότητα που εκφράζεται από το ηγετικό μοντέλο του κύκλου του Deming ή αλλιώς κύκλο Shewhart περιλαμβάνει σχέδιο ανά στόχο, πολιτική και προγραμματισμό μέσω επικοινωνίας- εκπαίδευσης, έλεγχο μελέτης και αναθεώρηση σχεδιασμού. Η δυναμική, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και η απειλή εστίασης από το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον μπορεί να μετρηθούν και περιλαμβάνουν όλες τις πτυχές λειτουργιών
των τμημάτων, από το προσωπικό και τη διαχείριση έως την κλινική πρακτική.
Abstract
This research paper deals with the European model- European Foundation for Quality Management (EFQM) and its application in primary care. Total Quality Management, TQM, as like EFQM, is a human- centered management system. According to the system theory of Donabedian, health care services consists of: Structures and stuff (human resources, equipment, level of patient satisfaction, complication rate, etc). That aims to maximize the product or service value for the citizen or patient with Management by Objective, MBO and the satisfaction of the client with active involvement of all and at the lowest possible cost. The total Quality which is being expressed by the leadership model of cycle of Deming or else cycle of Shewhart and includes plan by goal,
policy and planning of communication- education, check study and design review. The streangths, weaknesses, opportunities and threats focusing external and internal environment can be measured, and it involves all aspects of the functions of departments,
from staffing and management to clinical practice.