Διαχείριση αλλαγής σε επιχειρήσεις και οργανισμούς την περίοδο της πανδημίας: Η περίπτωση της ΕΥΔΑΠ
Change management during covid 19 pandemic. The case of Eydap
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αλεξανδράκης, Γεώργιος
Ζαφειρίου, Χριστόδουλος
Ημερομηνία
2021-11-19Επιβλέπων
Σαλμόν, ΙωάννηςΛέξεις-κλειδιά
Διαχείριση αλλαγών ; ΕΥΔΑΠ ; Πανδημία ; Οργανισμοί ; Επιχειρήσεις ; ΒιωσιμότηταΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη αναφέρεται στη διαχείριση αλλαγών υπό το πρίσμα της πανδημίας του COVID19. Η πανδημία αποτελεί μια κατάσταση η οποία έφερε – και συνεχίζει να φέρνει ανατροπές στον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται, επικοινωνούν, συναλλάσσονται. Η παρούσα μελέτη εστιάζει σε έναν οργανισμό κοινής ωφελείας, την ΕΥΔΑΠ και μέσω της ποσοτικής έρευνας διερευνάται ο τρόπος που εφαρμόστηκαν αλλαγές εξαιτίας της πανδημίας, η αντίληψη των εργαζομένων για τη διαχείριση της αλλαγής και οι αντιλήψεις τους για τα αποτελέσματα της εφαρμογής της αλλαγής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία των εργαζομένων συνειδητοποιεί την ανάγκη αλλαγής εξαιτίας της πανδημίας, αφού αυτή επηρέασε τον τρόπο εργασίας τους, αρνητικά. Επίσης, το όραμα και η διαδικασία της αλλαγής δεν ήταν ξεκάθαρα για όλους, οι εργαζόμενοι δεν γνώριζαν την ύπαρξη πλάνου διαχείρισης προβλημάτων, ενώ δεν συμμετείχαν ενεργά στην αλλαγή. Τα 2/3 των εργαζομένων δεν θεωρεί ότι υπήρξε αντίσταση στην αλλαγή. Παρόλα αυτά, όταν αυτή υπήρξε, οφειλόταν κυρίως στο φόβο για το άγνωστο. Επιπλέον, ως βασικός τρόπος για την αποτελεσματική υιοθέτηση της αλλαγής είναι η ανάπτυξη κουλτούρας μάθησης. Τέλος, πρόκειται για μια αλλαγή που συντελέστηκε, και ακόμη συντελείται, οπότε το χρονικό διάστημα είναι ακόμη μικρό για ασφαλή συμπεράσματα, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι ακόμη σίγουροι για τις επιπτώσεις της αλλαγής, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Περίληψη
The present dissertation refers to change management under the circumstances of COVID19 pandemic. The pandemic is a novel situation which has brought – and still does – a lot of changes in the way people work, communicate and make transactions. The present dissertation focuses on an institute of public utility, EYDAP. Through quantitative research it is investigated the way that changes were implemented, due to the pandemic, the perception of employees on the change management process and their perception on the results of the changes implemented. According to research results, the majority of participants understand the need for change due to the pandemic, since it affected their work in a negative way. Also, the vison for change was not clear to everyone, employees were not aware of the problem management plan, while they did not actively participate in the change. 2/3 of employees did not feel that there was resistance to change, and when there was resistance, it was due to the fear of the unknown. In addition, the most suitable way of implementing successful changes is the development of a learning culture. Last, it was a recent change and the period of time is not enough to reach robust conclusions, something that is apparent to the fact that employees are not sure about the consequences of the change at personal and professional level.