dc.contributor.advisor | Georgatzakou, Chara | |
dc.contributor.author | Γιαννά, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2022-02-21T08:28:20Z | |
dc.date.available | 2022-02-21T08:28:20Z | |
dc.date.issued | 2022-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1736 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1587 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την παιδική κακοποίηση, ένα πολύπλοκο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο δυστυχώς είναι πολύ διαδεδομένο σε όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες σε όλον τον κόσμο. Η ανάλυση του θέματος διενεργείται μέσω βιβλιογραφικής έρευνας από την οπτική της βιοϊατρικής επιστήμης. Σκοπός της είναι η κατηγοριοποίηση και ανάλυση των μορφών παιδικής κακοποίησης, η ανάλυση των επιπτώσεων της παιδικής κακοποίησης στην εξέλιξη του εγκεφάλου του κακοποιημένου/παραμελημένου παιδιού, οι επιπτώσεις της στην ζωή του και η συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία να διαγιγνώσκουν τυχόν φαινόμενα παιδικής κακοποίησης ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριες. Η κατηγοριοποίηση των τύπων παιδικής κακοποίησης σε κύριες και δευτερεύουσες ανάλογα με τη συχνότητα εμφάνισής τους βοηθάει στην περαιτέρω ανάλυσή. Οι κύριες μορφές παιδικής κακοποίησης είναι η σωματική, η σεξουαλική, η συναισθηματική και η παραμέληση. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως εμφανίζονται ταυτόχρονα περισσότερες από μία μορφές κακοποίησης. Η παιδική κακοποίηση επηρεάζει την εξέλιξη του εγκεφάλου του κακοποιημένου/παραμελημένου παιδιού, επηρεάζει κυρίως το Μεσολόβιο, το Μεταιχμιακό Σύστημα (κυρίως τον Ιππόκαμπο και την Αμυγδαλή) και τον Εγκεφαλικό Φλοιό, έχοντας ως αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων στο παιδί σχετιζόμενων με την σωματική και ψυχική του υγεία, την ψυχολογία και συμπεριφορά του, καθώς και την πρόκληση διατροφικών διαταραχών. Η παρούσα ανάλυση παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες στους εκπαιδευτικούς ώστε να αποκτήσουν μία γενική «εικόνα» των χαρακτηριστικών των κακοποιημένων/παραμελημένων παιδιών, των γονιών/φροντιστών τους, καθώς και των σχέσεων μεταξύ των με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως πυξίδα για τη διάγνωση κακοποιητικών φαινομένων ανάμεσα στους μαθητές και στις μαθήτριες. Τέλος επισημαίνονται ορισμένες «παγίδες», για τις οποίες οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ενήμεροι και οι οποίες μπορούν να τους αποπροσανατολίσουν και να τους οδηγήσουν σε λάθος διαγνώσεις. | el |
dc.format.extent | 56 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Παιδική κακοποίηση | el |
dc.subject | Μεσολόβιο | el |
dc.subject | Αμυγδαλή | el |
dc.subject | Ιππόκαμπος | el |
dc.subject | Μεταιχμιακό σύστημα | el |
dc.subject | Εγκεφαλικός φλοιός | el |
dc.subject | Διαταραχές συμπεριφοράς | el |
dc.title | Οι επιπτώσεις της παιδικής κακοποίησης στην εξέλιξη του εγκεφάλου και η συνδρομή του σχολείου στη διάγνωση | el |
dc.title.alternative | The consequences of child abuse to the development of brain and school’s contribution to the diagnosis | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | The present study deals with child abuse, a complex social phenomenon which unfortunately is widespread in all human societies around the world. The analysis of the subject is carried out through bibliographic research from the perspective of biomedical science. Its purpose is to categorize and analyze the types of child abuse, to analyze the effects of it on the development of the brain and the lifespan of the abused/neglected child, and finally to gather the necessary information that can help educators to diagnose any phenomena of child abuse among students in the school. Child abuse is classified into primary and secondary, according to the frequency of their occurrence. However, in most cases more than one types of abuse occur at the same time. Child abuse affects the brain development, mainly the Corpus Callosum, the Limbic System (Hippocampus and Amygdala) and the Cerebral Cortex, resulting in physical and mental health problems, disturbances in psychology and behavior, as well as eating disorders. The present dissertation provides educators significant information in order to gain an overview of the characteristics of abused/neglected children, of their parents/caregivers and the relationships among all them in order to be used as a compass for diagnosing abused students. Finally, some "traps" are pointed out for the teachers to be aware, as they can disorient them and lead to misdiagnosis. | el |