Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή στη διαχείριση παιδιού με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1

dc.contributor.advisorGeorgatzakou, Chara
dc.contributor.authorΑγγελακοπούλου, Νικολίτσα
dc.date.accessioned2022-02-21T08:56:47Z
dc.date.available2022-02-21T08:56:47Z
dc.date.issued2022-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1737
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1588
dc.description.abstractΟ διαβήτης είναι ένα σοβαρό ζήτημα υγείας που απασχολεί τις κοινωνίες παγκοσμίως. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη αύξηση στην συχνότητα εμφάνισης του Σακχαρώδους Διαβήτη τύπου 1, που εμφανίζεται κυρίως στην παιδική ή εφηβική ηλικία. Η εν λόγω χρόνια ασθένεια κρίνεται σοβαρή λόγω των επιπλοκών της αφενός, και αφετέρου επειδή απαιτεί την συνεχή παροχή φροντίδας στο παιδί που νοσεί. Συγκεκριμένα, ένα διαβητικό παιδί θα πρέπει να ελέγχει αρκετές φορές τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα του καθημερινά,να ακολουθεί πιστά την κατάλληλη διατροφή, να αθλείται τακτικά και να λαμβάνει με σωστό τρόπο τη θεραπεία του που, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η ινσουλίνη. Δεδομένης της αδυναμίας των παιδιών να διαχειριστούν την νόσο, τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και σε ψυχολογικό,σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι σχολικοί νοσηλευτές για την ασφαλή παραμονή του στο σχολείο. Τα παιδιά αφιερώνουν αρκετές ώρες της ημέρας στο σχολείο και ως εκ τούτου, η αποτελεσματική διαχείριση του Σακχαρώδους Διαβήτη Τύπου 1 από εξειδικευμένο προσωπικό στο σχολικό περιβάλλον, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική. Για αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκε ο θεσμός του σχολικού νοσηλευτή, του οποίου ο ρόλος είναι λειτουργικός, θεραπευτικός, διδακτικός και συμβουλευτικός. Στην Ελλάδα, τα τελευταία είκοσι χρόνια παρουσιάζεται αξιοσημείωτη ανάπτυξη στην θεσμοθέτηση νόμων για την εδραίωση του επαγγέλματος του σχολικού νοσηλευτή, τόσο σε σχολεία ειδικής εκπαίδευσης, όσο και σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης, όλων των βαθμίδων, υποστηρίζοντας τα παιδιά με χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης. Οι σχολικοί νοσηλευτές υπάγονται πλέον στο Υπουργείο Παιδείας και έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους εκπαιδευτικούς. Ο σχολικός νοσηλευτής συστήνει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο παιδί, την οικογένεια και την σχολική κοινότητα. Ο ρόλος του αποδεικνύεται καταλυτικός στην αποτελεσματική ρύθμιση του διαβήτη. Ο εξειδικευμένος νοσηλευτής είναι υπεύθυνος για την σωστή χορήγηση τις ινσουλίνης, ορίζει της μετρήσεις σακχάρου και τα γεύματα του παιδιού, ενώ προλαμβάνει επείγουσες καταστάσεις, όπως της υπογλυκαιμίας ή της υπεργλυκαιμίας. Εν ολίγοις, ο σχολικός νοσηλευτής προάγει την ασφάλεια του παιδιού με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1, μειώνοντας τους στρεσογόνους παράγοντες που δύνανται να το επηρεάσουν, με απώτερο στόχο την βέλτιστη επίδοσή του στο σχολείο και τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής του.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.subjectΣακχαρώδης διαβήτης τύπου 1el
dc.subjectΣχολική νοσηλευτικήel
dc.subjectΑγωγή υγείαςel
dc.titleΟ ρόλος του σχολικού νοσηλευτή στη διαχείριση παιδιού με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1el
dc.title.alternativeThe role of the school nurse in handling with children with diabetes mellitus type 1el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKonstanti, Ourania
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedDiabetes is a very important health issue occupying societies worldwide. Especially in the latest years there is a huge increase in the frequency of appearance of diabetes type 1, appearing mainly in children and teenagers. This chronic condition is considered quite serious because of its symptoms, but also because the sickchild is in constant need of care. To be more specific, a diabetic child will have to check his/her blood sugar levels multiple times per day, follow an appropriate diet, exercise regularly, and correctly receive treatment, namely insulin. Given the children’s inability to handle the condition, in practical level psychological level, the school nurses play an important part in the child’s safe stay in school. Children spend many hours of the day in school so the effective treatment of type 1 diabetes in school environment by specialized staff is deemed important. That is the reason why the institution of the school nurse was created, whose role is functional, therapeutic, didactic and advisory. In Greece, in the last 20 years, there is a remarkable increase in the drafting of laws to consolidate the profession of the school nurse, not only in special needs schools, but also intranditional schools, thus supporting of children with chronic conditions like diabetes. School nurses are now employees of the ministry of education and have the same rights as teachers. The school nurse is the connecting link between the child, the family and the school community. His/her role is proven instrumental in the effective regulation of diabetes.The specialized nurse is responsible for the correct administration of insulin,measuring the child’s blood sugar levels and checking its meals, and also for preventing emergencies like hypoglycemia or hyperglycemia. In short, the school nurse ensures the safety of the child with type 1 diabetes, by decreasing the stress factors which could affect ithtrough the increase of the child’s performance in school and its quality of life.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής