dc.contributor.advisor | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.author | Γεώργα, Νικολέττα-Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2022-02-21T10:59:42Z | |
dc.date.available | 2022-02-21T10:59:42Z | |
dc.date.issued | 2022-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1742 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1593 | |
dc.description.abstract | Η επικοινωνία είναι πολύ βασικό στοιχείο των ανθρώπινων κοινωνιών. Θα πρέπει όλοι να έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με το σύνολο. Υπάρχουν, ωστόσο, διάφορες παθήσεις ή αναπηρίες που δυσκολεύουν την έκφραση μέσω του προφορικού λόγου. Οι δυσκολίες αυτές είναι πιθανό να προκύψουν σε έναν άνθρωπο ανεξάρτητα από το ηλικιακό του φάσμα. Η επικοινωνία σε αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις κυμαίνεται από μετριασμένη έως ανύπαρκτη. Τις τελευταίες δεκαετίες, όμως, στον επιστημονικό εκπαιδευτικό κόσμο έχουν αρχίσει να υιοθετούνται καινοτόμες πρακτικές, που μπορούν να προσπεράσουν το πρόβλημα της αδυναμίας παραγωγής προφορικού λόγου. Τέτοιες πρακτικές βρίσκουμε στη διδασκαλία νοηματικής γλώσσας, στη χρήση της πολυτροπικής μεθόδου Makaton και στην αξιοποίηση του συστήματος PECS.
Συνεχίζοντας την ανάγνωση της εργασίας θα δούμε και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διδασκαλίας με εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Ένα αγγλόφωνο αγοράκι, που είχε περάσει μια δύσκολη περίοδο ως νεογνό, χαρακτηρίζεται από απόντα προφορικό λόγο. Η μελέτη έγινε, όταν το παιδί ήταν 5 χρονών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήθηκαν βασικές χειρομορφές νοηματικής γλώσσας, για την ενίσχυση της επικοινωνίας. Τέλος, βρήκαμε πως τα συμπεράσματα ήταν μάλλον θετικά από την παραπάνω έρευνα και προτείναμε διάφορα θέματα με στόχο την περαιτέρω έρευνα στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. | el |
dc.format.extent | 49 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Γλώσσα | el |
dc.subject | Ομιλία | el |
dc.subject | Διαταραχή | el |
dc.subject | Κίνηση | el |
dc.subject | Επικοινωνία | el |
dc.subject | Makaton | el |
dc.subject | PECS | el |
dc.subject | Νοηματική Γλώσσα | el |
dc.title | Εναλλακτικές Μορφές Επικοινωνίας | el |
dc.title.alternative | Alternative Contact Forms | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Kriebardis, Anastasios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Communication is very important cell of the human societies. Everybody should have the possibility to interact with the others. There are, though, several diseases or disabilities, which make the oral expression difficult. These difficulties is possible to result to a person no matter what his age is. Communication in some of these cases could be from less severe to non-existent. Over the past deceits, though, the scientific educational world has started adopt innovative methods that can overtake the weak oral speech problem. Methods like these are sign language teaching, multimodal Makaton method use, system PECS utilization.
While we continue reading, we will see a typical example teaching with alternative contact forms. An English speaker boy, who had pass through difficult times as a newborn, does not use any oral speech. The study took place when the child was 5 years old during his school lessons. Basic sign language’s handicrafts were used for the reinforcement of communication. Finally, we found out that the conclusions were rather positive from the research above and we suggested several issues in order to investigate more about the alternative contact forms. | el |