dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.author | Κατσινέλη, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T07:35:53Z | |
dc.date.available | 2022-02-23T07:35:53Z | |
dc.date.issued | 2022-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1748 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1599 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή:
Η παρούσα πιλοτική μελέτη, διερευνά την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής ενός πρωτοκόλλου αυτορύθμισης, σε μαθητή με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας και στοιχεία Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας/Παρόρμησης. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές του πρωτοκόλλου The Zones of Regula-tion™ curriculum το οποίο έχει αναπτυχθεί από την εργοθεραπεύτρια Leah Kuypers και συνδυάζει τη Γνωσιακή-Συμπεριφορική προσέγγιση με αισθητηριακές τεχνικές για να πετύχει την αυτορύθμιση του μαθητή μέσα στο Συμπεριληπτικό πλαίσιο του Γενικού σχολείου.
Σκοπός:
Η βελτίωση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής του μαθητή και όλων των επιμέρους δεξιοτήτων που περικλείονται σε αυτήν, τα οποία αφορούν στη σχολική, συναισθηματική, κοινωνική επάρκεια και τη μείωση των προβληματικών συμπεριφορών, ειδικότερα τις δεξιότητες Υπερκινητικότητας/Προσοχής.
Μέθοδος:
Χρησιμοποιήθηκε μικτός τύπος ποιοτικής ανάλυσης, με χρήση σταθμισμένων ερωτηματολογίων, δομημένης συνέντευξης των γονέων και της εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης καθώς και τη συμμετοχική παρατήρηση της ερευνήτριας. Η διάρκεια της έρευνας ήταν 16 εβδομάδες οι οποίες αντιστοιχούν σε 33 μαθήματα/συναντήσεις.
Αποτελέσματα:
Παρατηρήθηκε ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών του μαθητή και τροποποίηση των αντίστοιχων αρνητικών. Σημαντική ήταν η βελτίωση στον τομέα της συναισθηματικής επάρκειας και στη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς του μαθητή. Συγκεκριμένα στη δεξιότητα του αυτοελέγχου μετακινήθηκε από τη χαμηλή στη μέση επίδοση και της υπερκινητικότητας από την υψηλή στη μέση. Χαμηλή πτώση παρατηρήθηκε στη σχολική και κοινωνική επάρκεια οι οποίες όμως παρέμειναν στη μέση επίδοση. Οι υπόλοιπες δεξιότητες δε μεταβλήθηκαν.
Συμπεράσματα:
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα της μεθόδου. Περαιτέρω έρευνες είναι χρήσιμο να διεξαχθούν για την εξαγωγή ασφαλέστερων συμπερασμάτων. | el |
dc.format.extent | 78 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αυτορύθμιση | el |
dc.subject | Αυτορυθμιζόμενη μάθηση | el |
dc.subject | Αυτιστικό φάσμα | el |
dc.subject | Γνωσιακή-Συμπεριφορική θεραπεία | el |
dc.subject | Αισθητηριακές τεχνικές | el |
dc.subject | Μελέτη περίπτωσης | el |
dc.title | Σχεδιασμός και Eφαρμογή πιλοτικού προγράμματος αυτορύθμισης σε μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Design and implementation of a pilot self-regulation program for a pupil with autistic spectrum disorder in the context of inclusive education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction:
This pilot study investigates the effectiveness of implementing a self-regulatory protocol in a student with high-functioning autism and evidence of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. For this purpose, techniques of The Zones of Regulation ™ curriculum protocol were used, which has been developed by occupational therapist Leah Kuypers and combines the Cognitive-Behavioral approach with sensory techniques to achieve student self-regulation within the Inclusive context of the general school.
Purpose:
Improving the psychosocial adjustment of the student and all the sub-skills included in it, which relate to school, emotional, social adequacy, and the reduction of problem behaviors, in particular the Hyperactivity / Attention skills.
Method:
A mixed type of qualitative analysis was used, using weighted questionnaires, structured interviews of parents and teacher parallel support as well as participatory observation of the researcher. The duration of the research was 16 weeks which corresponds to 33 courses/meetings.
Results:
Reinforcement of the student's positive behaviors and modification of the corresponding negatives were observed. The improvement in the field of emotional competence and in the reduction of the student's behavioral problems was important. Specifical-ly in the skill of self-control moved from low to medium performance and hyperactivity from high to medium. A low decline was observed in school and social adequacy, which, however, remained in average performance. The other skills did not change.
Discussion:
The results of the research are encouraging in terms of the effectiveness of the method. Further research is useful to draw safer conclusions. | el |