dc.contributor.advisor | Ανδρή, Ελισάβετ | |
dc.contributor.author | Κοζαδίνου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Γαβριήλ, Κωνσταντίνα | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T07:48:00Z | |
dc.date.available | 2022-02-23T07:48:00Z | |
dc.date.issued | 2022-02-22 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1750 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1601 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί πως η ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ή αλλιώς (ΤΠΕ) έχει ενσωματωθεί στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή και φαίνεται πλέον να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας και του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Με τη χρήση και ένταξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ και συγκεκριμένα ενσωματώνοντας και αξιοποιώντας τις ΤΠΕ στο καθημερινό πρόγραμμα, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα οι μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος(ΔΑΦ), μέσα από οργανω-μένες δραστηριότητες και χρησιμοποιώντας τεχνολογικά και ψηφιακά εργαλεία και λο-γισμικά φαίνεται να αναπτύσσονται τόσο γνωστικά όσο και κοινωνικό-συναισθηματικά, συμμετέχοντας παράλληλα πιο ενεργά στη μάθηση και φαίνεται να αναπτύσσουν δεξιό-τητες που τους είναι απαραίτητες στην καθημερινή τους ζωή. Παρ ’όλα αυτά, η αξιοποί-ηση και χρήση των ΤΠΕ εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τους εκπαιδευτικούς ειδι-κής αγωγής αλλά και από τους θεραπευτές(λογοθεραπευτές και Eργοθεραπευτές) καθώς και από τις απόψεις τους ως τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός: Στην παρούσα ερευνητική εργασία, θα μελετηθούν και θα συζητηθούν -με βάση την υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία- αλλά και θα διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των θεραπευτών (Λογοθεραπευτών και Εργοθεραπευτών) για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση παιδιών με ΔΑΦ.
Μέθοδος: Ποσοτική έρευνα με τη χρήση αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου και στατιστική ανάλυση δεδομένων με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) Version 21.
Αποτελέσματα: Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι Επαγγελματίες Ειδικής Αγω-γής έχουν θετική στάση ως προς τη χρήση των ΤΠΕ και πιστεύουν ότι είναι επιτακτική η ανάγκη επιμόρφωσης για την ένταξη αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις θε-ραπείες. Ακόμη, παρατηρήθηκε η μέτρια χρήση όσο αφορά το βαθμό και τη συχνότητα των ΝΤ αλλά διαφάνηκε πως όσοι είχαν επιμορφωθεί στις ΤΠΕ τις χρησιμοποιούν με ευ-κολία και αυτοπεποίθηση. Επιπροσθέτως, πιστεύουν πως οι ΤΠΕ αποτελούν ένα σημαν-τικό διαμεσολαβητικό εργαλείο με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές με ΔΑΦ.
Συμπεράσματα: Από την έρευνα και τη βιβλιογραφική ανασκόπηση διαφαίνεται η επι-τακτική ανάγκη για επιμόρφωση των Επαγγελματιών Ειδικής Αγωγής (Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές και Εργοθεραπευτές) καθώς οι ΤΠΕ προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην εκπαίδευση των παιδιών με ΔΑΦ. | el |
dc.format.extent | 81 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αυτισμός | el |
dc.subject | Ειδικοί παιδαγωγοί | el |
dc.subject | Λογοθεραπευτές | el |
dc.subject | Εργοθεραπευτές | el |
dc.subject | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.title | Οι απόψεις των ειδικών παιδαγωγών και των θεραπευτών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση παιδιών με ΔΑΦ | el |
dc.title.alternative | Special Educators’ & therapists’ views for the utilization of ICT in educating children with ASD | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σωτηροπούλου, Πηνελόπη | |
dc.contributor.committee | Papageorgiou, Efstathia | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Abstract
Introduction: In recent years, the integration of Information and Communications Tech-nologies (ICT) in education and especially in special education seems to be an integral part of the learning process and of the analytic curriculum. With the use and integration of ICT in classroom, students with special educational needs and especially students with Autism Spectrum Disorder (ASD), via organized activities by using software and electronic appliances, they appeared to be developed not only cognitively but also socially-emotionally, participating at the same time in a more active way into the learning process and they seem to develop skills that are necessary for their daily life. However, the utilization and use of ICT depends on a great degree not only to the special educators but also to the therapists and especially depends on their views when they use them in the educational process.
Purpose: In this research study, it will be investigated and discussed-on the basis of the existing bibliography- the views of special educators and therapists for the utilization of ICT in educating students with ASD.
Method: A questionnaire was created for the purpose of the study and the data were analyzed in the Statistical Program, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences), Ver-sion 21.
Results: The results of the study showed that the special education professionals have a positive outlook when they use the ICT and they believe that it’s needed to be trained in order to include them into the learning process. Moreover, it was observed the moderate use as concerned the grade as the frequency of the New Technologies but it was also pointed that the special education professionals that had been trained into ICT , they use them easily and with great confidence. Furthermore, they think that ICT are an important technological tool with many advantages for students with ASD.
Discuss: The study stood out that there’s an increased need for the special education pro-fessionals to be trained into ICT because they have great important effects for educating children with Autism Syndrome. | el |