Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι αντιλήψεις των εργαζομένων γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης σε σχέση με την συμπερίληψη και τις συμπεριληπτικές πρακτικές.

dc.contributor.advisorMeintasi, Athanasia
dc.contributor.advisorDeli, Ermioni
dc.contributor.authorΑλεξοπούλου, Ευφροσύνη
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Μαρία- Ζωή
dc.date.accessioned2022-02-23T08:54:46Z
dc.date.available2022-02-23T08:54:46Z
dc.date.issued2022-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1754
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1605
dc.description.abstractΕισαγωγή: Ανέκαθεν, το θέμα της εκπαίδευσης απασχολούσε την επιστημονική κοινότητα και πολλές έρευνες έχουν ως αντικείμενο τους ποικίλες διαστάσεις της εκπαίδευσης. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι όλη αυτή η πορεία της παιδαγωγικής μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για την μετέπειτα εξέλιξή της. Ωστόσο, στις μέρες μας γίνεται έντονα λόγος για ενταξιακή εκπαίδευση, σχολεία συνεκπαίδευσης, συμπεριληπτική μάθηση. Η παρούσα εργασία έχει στόχο να ερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης σε σχέση με το θέμα της Συμπερίληψης, καθώς επίσης και με τις συμπεριληπτικές πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός: Να εξετάσουμε τις αντιλήψεις και τις στάσεις των εργαζομένων γενικής και ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Δημοτική Εκπαίδευση ως προς την συμπερίληψη και τις συμπεριληπτικές πρακτικές. Μέθοδος: Για την διεξαγωγή της έρευνας δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απαντήθηκε από 103 εργαζομένους της Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης ειδικών και γενικών σχολείων. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου Statistical Package for Social Sciences (SPSS). Αποτελέσματα: N Minimum Maximum Mean Std. Deviation Συμπερίληψη 103 2,17 4,83 3,4029 ,44436 Διαφοροποιημένη 103 3,25 4,75 4,0121 ,36779 Τεχνολογία 103 2,40 5,00 3,7883 ,55859 Συνεργασία 103 3,00 5,00 3,9417 ,41695 Valid N (listwise) 103 Όπως προέκυψε από την έρευνα που διεξήχθη, οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εργαζομένων Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι σχεδόν ουδέτερες με μια πολύ μικρή ένδειξη προς το θετικό σε σχέση με την συμπερίληψη παιδιών με και χωρίς ΕΕΑ ή/και αναπηρία. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ως προς τις συμπεριληπτικές πρακτικές φαίνεται να είναι πιο κοντά στην συμφωνία. Συμπεράσματα: Παρόλο που η επιστημονική κοινότητα έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στο μοντέλο της συμπερίληψης, οι εργαζόμενοι στην Πρωτοβάθμια Δημοτική Εκπαίδευση φαίνεται να μην είναι προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο εγχείρημα. Οι στάσεις τους και οι αντιλήψεις τους για την συνεκπαίδευση όλων των παιδιών σε γενικά σχολεία είναι ουδέτερες έως συγκρατημένα θετικές, ανεξάρτητα από την εκπαίδευση που έχουν λάβει, το μορφωτικό επίπεδο, την επιμόρφωση σε θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, την προϋπηρεσία τους στην γενική ή ειδική αγωγή. Ωστόσο, τα αποτελέσματα από τις στάσεις και αντιλήψεις των εργαζομένων ως προς τις πρακτικές που συμβάλλουν στην συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως είναι η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η χρήση της τεχνολογίας και η συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων της σχολικής μονάδας και των εργαζομένων με τις οικογένειες των παιδιών, είχαν πιο υψηλές τιμές, γεγονός που δείχνει ότι οι εργαζόμενοι στις σχολικές μονάδες είναι διατεθειμένοι να αξιοποιήσουν τις συγκεκριμένες πρακτικές, προκειμένου να θεωρηθεί πιο αποτελεσματική η εκπαίδευση απέναντι σε όλους τους μαθητές με ή χωρίς ΕΕΑ ή/και αναπηρία και να απευθυνόμαστε τελικά σε «ένα σχολείο για όλους».el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΣυμπεριληπτικές πρακτικέςel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΔιαφοροποιημένη διδασκαλίαel
dc.titleΟι αντιλήψεις των εργαζομένων γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης σε σχέση με την συμπερίληψη και τις συμπεριληπτικές πρακτικές.el
dc.title.alternativeThe perceptions of the general and special education employees of the Primary Education in relation to the inclusion and the inclusive practices.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeMeintasi, Athanasia
dc.contributor.committeeDeli, Ermioni
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The subject of education has always been of concern to the scientific community and many studies have focused on the various dimensions of education. It is important to mention that this whole course of pedagogy can function as a tool for its subsequent development. However, nowadays there is a lot of talk about inclusive education, inclusive schools, inclusive learning. The present work aims to investigate the attitudes and perceptions of teachers of general and special education of Primary Education in relation to the issue of Inclusion, as well as the inclusive practices that can be used in the educational process. Purpose: To examine the perceptions and attitudes of general and special education workers in Primary Education regarding inclusion and inclusive practices. Method: For the research we created a questionnaire which was answered by 103 employees of the Primary Education of special and general schools. Statistical analysis of the data was performed using the statistical package Statistical Package for Social Sciences (SPSS). Results: N Minimum Maximum Mean Std. Deviation Inclusion 103 2,17 4,83 3,4029 ,44436 Differentiated 103 3,25 4,75 4,0121 ,36779 Technology 103 2,40 5,00 3,7883 ,55859 Cooperation 103 3,00 5,00 3,9417 ,41695 Valid N (listwise) 103 According to the research conducted, the attitudes and perceptions of Primary Education workers are almost neutral with a very small positive indication in relation to the inclusion of children with and without SEN and / or disability. However, the results in terms of inclusive practices seem to be closer to convergence. Conclusions: Although the scientific community has focused its attention on the inclusion model, Primary Education staff appear to be unprepared for such an endeavor. Their attitudes and perceptions about the co-education of all children in public schools are neutral to moderately positive, regardless of their background formal instruction, the educational level, the training in special education, their previous service in general or special education treatment. However, the results from employees' attitudes and perceptions of practices that contribute to inclusive education, such as differentiated teaching, use of technology, and collaboration between school staff and learners’ family, were higher values, which denotes that school personnel are willing to employ the aforementioned practices with the purpose of attaining effective instruction for the entire body of learners irrespective of SEN levels or disability and in turn transform the educational experience and effect into a universally inclusive environment.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές