Show simple item record

Η κοινωνικό - συναισθηματική μάθηση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση

dc.contributor.advisorKounenou, Kalliopi
dc.contributor.advisorBelessi, Vassiliki
dc.contributor.authorΨυλλινάκη, Ευγενία
dc.date.accessioned2022-02-28T07:19:13Z
dc.date.available2022-02-28T07:19:13Z
dc.date.issued2022-02-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1773
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1624
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει , όσο αλλάζει και η εποχή στην οποία ζούμε. Δεν είναι πλέον ένας απλός εκπαιδευτικός που έχει ως μόνο στόχο την παροχή γνώσης του μαθητή. Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως ανθρώ-πους σε διαδικασία εξέλιξης και όχι ως απλούς μαθητές. Όλο και περισσότεροι εκπαι-δευτικοί αναγνωρίζουν την αξία και τη σημαντικότητα της Κοινωνικής Συναισθηματικής Μάθησης (ΚΣΜ) στην προσπάθεια του σχολείου να προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση στον μαθητή. Μέσα από την ΚΣΜ έχουν σκοπό να προετοιμάσουν τους μαθητές ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που μπορεί να υπάρξουν στο σχολείο ,αλλά και στη ζωή τους γενικότερα, όπως αυτοεπίγνωση, κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότη-τες λήψης απόφασης και στοχοθεσία. Σκοπός: Η ανάδειξη της σημασία και της αξίας της χρησιμότητας της Κοινωνικής Συναι-σθηματικής Μάθησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, μέσα από την οπτική των εκ-παιδευτικών. Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος διερεύνησης και η θεματική ανάλυση μέσω της ημιδομημένης συνέντευξης, στην οποία συμμετείχαν τρεις ειδικοί εκπαιδευτι-κοί από ένα συγκεκριμένο εργαστήριο ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτι-σης. Αποτελέσματα: Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. αυτό πραγματοποιούνται διάφορα προγράμματα αφιερω-μένα σε πολύ σημαντικά θέματα της καθημερινότητας, όπως είναι η σεξουαλική ζωή, η βία κατά των γυναικών, η ημέρα που είναι αφιερωμένη στα ΑΜΕΑ , ακόμα και χριστου-γεννιάτικες δραστηριότητες που αρέσουν πολύ στους μαθητές. Οι ειδικοί εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αξία της ΚΣΜ και τα οφέλη που αυτή προσκομίζει ή μπορεί να προ-σκομίσει στους μαθητές τους, αφού τους βοηθά στην απόκτηση κρίσιμων συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αξία της συνεργατικότητας ακόμα και για την απόκτηση δεξιοτήτων που οι εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης αναγνωρίζουν ως ατομική επίτευξη. Συμπεράσματα: Ο ειδικός εκπαιδευτικός με τη βοήθεια της ΚΣΜ βοηθάει τα παιδιά να αποβάλουν το άγχος τους, να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να θέτουν και να πραγματοποιούν στόχους, να συνεργάζονται και φυσικά να σέβονται τον συνάνθρωπό τους.el
dc.format.extent48el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔεξιότητεςel
dc.subjectΚοινωνική συναισθηματική μάθησηel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΕιδική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕιδικός εκπαιδευτικόςel
dc.titleΗ κοινωνικό - συναισθηματική μάθηση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe social emotional learning in special educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKounenou, Kalliopi
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: The role of the teacher changes, as does the era in which we live. He is no longer a simple teacher aiming at the student's education. Today's teachers treat children as developing people and not just as ordinary students. More and more teachers are in favor of Social Emotional Learning, in an attempt for the school to provide the holistic ap-proach of the student. Through SEL they aim to prepare students to be able to cope with the difficulties that may exist at school, but also in their lives in general, such as self-awareness, social skills, decision making skills and skills to set their targets. Purpose: Highlighting the importance and value of the usefulness of Social Emotional Learning in special education and training, through the perspective of educators. Method: The qualitative method was elaborated and the thematic analysis via the tech-nique of semi-structured interview, in which three specialist teachers from a specific la-boratory of special vocational education and training participated. Results: In the context of the specific school, various programs dedicated to very im-portant topics of everyday life take place, such as sex life, violence against women, the day dedicated to the disabled and even Christmas activities that students really enjoy. Special educators acknowledge the importance of SEL for their students, especially emo-tional and social skills. They perceive the collaboration as the vehicle via which their stu-dents can learn individual skills. Discussion: The special educator with the help of SEL helps children to eliminate their stress, to have self-confidence, to set and achieve goals, to cooperate and of course to respect their fellow human beings.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές